دبیر فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی:
دبیر فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی كشور اعلام كرد: یک بسته ورزشی که شامل تجهیزات رشته‌های مختلف است، آماده شده و در اختیار هیات‌ها قرار می‌گیرد كه تا حدی از مشکل تجهیزات استان‌های کشور مرتفع شود.
کد خبر: ۵۱۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰ 23 June 2015
به گزارش تابناک یزد "مهدی مستجاب الدعوه" در حاشیه مجمع انتخاباتی هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان یزد با بيان اين كه ، احیا و توسعه بازی‌های بومی محلی در استان‌ها از اهداف و سیاست‌های این فدراسیون است، اظهار كرد: فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی نگاه ویژه‌ای به ورزش سنتی کشورمان دارد و فدراسیون در تلاش است ورزش‌هایی که از دید مردم فراموش شده اند را دوباره در جامعه احیا و ترویج کند.

وی افزود: در حال حاضر گنجینه‌ای از تنوع فرهنگی ایران اسلامی در قالب بازی‌های بومی و محلی نهفته است و این در حالی است که از طریق بازی‌های بومی محلی می‌توان فرهنگ ایران را به دنیا صادر کرد.

دبیر فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی ادامه داد: برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات در مناطق روستایی با هدف توسعه پایدار ورزش، خود به تنهایی می‌تواند بخشی از ظرفیت‌های بالقوه و مغفول مانده ورزش را مدیریت كند تا شاهد رونق ورزش در روستاها و احیای بازی‌های بومی محلی در سطح کشور باشیم.

وی در خصوص حمایت از هیات های استانی نيز بيان كرد: یک بسته ورزشی که شامل تجهیزات رشته‌های مختلف است، آماده شده و در اختیار هیات‌ها قرار می‌گیرد تا حدی از مشکل تجهیزات استان‌های کشور مرتفع شود.

مستجاب الدعوه تصریح کرد: استان یزد در رشته‌های مختلف روستایی و بومی محلی استعدادها و پتانسیل‌های زیادی دارد که می تواند با برنامه‌ریزی نسبت به آمایش سرزمین که انجام شده در راستای توسعه و گسترش این رشته‌ها گام بردارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انتظارمان از هیات ورزش روستایی و بومی محلی استان یزد نيز این است که با برنامه‌ریزی شاهد رشد و توسعه ورزش‌های روستایی و بومی محلی در این استان باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار