مدیر عامل سازمان نوسازی بافت فرسوده اردبیل خبر داد:
مدیر عامل سازمان بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهرداری اردبیل گفت: شهرداری اردبیل از سال آینده بابت هزینه صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده تخفیف 100 درصدی خواهد داد که مشوق خوبی برای رونق ساخت و ساز در بافت فرسوده است.
کد خبر: ۵۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵ 15 February 2015

به گزارش تابناک اردبیل شهرام جوادزاده با یادآوری اینکه در حال حاضر تخفیف صدور پروانه ساخت در بافت فرسوده اردبیل 50 درصد است گفت: شورای شهر اردبیل اخیرا تصویب کرد که این تخفیف به 100 درصد برسد و از ابتدای سال 94 اعمال شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از کل مساحت 6 هزار و300 هکتاری شهر اردبیل حدود 963 هکتار جزو بافت فرسوده طبقه بندی شده است گفت: این این میزان نیز حدود 94 هکتار به عنوان بافت تاریخی اردبیل طبقه بندی شده است.

جوادزاده با یادآوری اینکه بین ضوابط ساخت و ساز در بافت فرسوده و بافت تاریخی تفاوت هایی وجود دارد گفت: در محدوده بافت تاریخی 94 هکتاری اردبیل که محلات ششگانه و حریم برخی بناهای تاریخی را در بر می گیرد محدودیت ارتفاع ساخت بنا تا حداکثر دو طبقه وجود دارد اما در سایر بافت های فرسوده چنین نیست.

مدیر عامل سازمان بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهرداری اردبیل با بیان اینکه در مناطق چهارگانه شهرداری اردبیل محدوده بافت های فرسوده و تاریخی کاملا مشخص شده اند ادامه داد: بیش از 433 هکتار از بافت فرسوده اردبیل که معادل 45 و نیم درصد از کل بافت فرسوده شهر است در حریم شهرداری منطقه یک قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه 239 هکتار بافت فرسوده معادل 25 درصد در محدوده شهرداری منطقه 3 و 246 هکتار معادل 25 و نیم درصد از کل بافت فرسوده اردبیل در محدوده شهرداری منطقه 4 قرار دارد گفت: منطقه 2 شهر اردبیل به عنوان نوسازترین محدوده شهر محسوب می شود زیرا تنها 39 هکتار معادل 4 درصد از کل بافت فرسوده اردبیل در حوزه شهرداری منطقه 2 واقع شده است.

جوادسازاده در مورد لزوم رعایت قوانین محدودیت ارتفاع ساخت بنا در بافت تاریخی اظهار کرد: ساختمانهای تاریخی مثل بقعه شیخ صفی نماد تاریخی و هویتی یک شهر و حتی یک ملت هستند و در نتیجه باید از فاصل هر چه دورتر قابل رویت باشند و به همین دلیل حریمی قانونی برای بناهای تاریخی تعریف شده است که همه ملزم به رعایت آن هستند.

مدیر عامل سازمان بهسازی و نوسازی بافت فرسوده اردبیل یادآور شد: صدور پروانه ساخت در مورد بافت فرسوده هم مثل سایر قسمت های شهر توسط شهرداریها انجام می شود و ضوابط ساخت و ساز در بافت های فرسوده و تاریخی به شهرداریهای مناطق اعلام شده است که در چارچوب روال اداری اعمال می شوند.

وی تصریح کرد: مالکانی که ملک های آنها بالای 500 متر مربع مساحت دارد و در بافت فرسوده واقع شده است می توانند در صورت تمایل برای مذاکره در مورد نحوه انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت به سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اردبیل مراجعه کنند تا بررسی ها و مذاکرات لازم در این باره انجام شود.

کارشناسان می گویند با توجه به اینکه احیای بافت های فرسوده بدون مشارکت خود مردم امکان پذیر نیست در نتیجه شهرداریها می بایست با اجرای پروژه های عام المنفعه و عمومی در بافت فرسوده باعث افزایش ارزش منطقه ای املاک این مناطق شوند تا انگیزه ساخت و ساز توسط بخش خصوصی در این مناطق بالا برود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
با سلام و خسته نباشید و ممنون و تشکر و قدر دانی از سایت تابناک
سوالم در خصوص با در صد تخفیف پروانه ساخت بافت فرسوده این که صد در صد شدن تخفیف در این خبر
آیا در این تاریخ نیز قابل اجرا میباشد یا هنوز تصویب نگردیده
ممنون میشم اطلاعاتی در این خصوص فرمایید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار