گزارشگر سازمان ملل متحد درباره نقض آزادی بیان و افکار و نادیده گرفتن اصول حقوق و دمکراسی در ترکیه هشدار داد.
کد خبر: ۵۱۷۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴ 30 October 2017
به گزارش تابناک : دیوید کی گزارشگر سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی ضمن ابراز نگرانی از نقض آزادی بیان در ترکیه خواهان بازگشت سریع این کشور به اصول حقوق و دمکراسی شد.
دیوید کی گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور آزادی بیان و افکار طی گزارشی درباره آخرین تحولات پسا کودتای ترکیه اعلام کرد: آنکارا از مقررات وضعیت فوق العاده به بهانه مبارزه با تروریسم در جهت خفه کردن صدای مخالفان و منتقدان، سلیقه ای بهره برداری می کند. 
روزنامه جمهوریت چاپ ترکیه در خبری آورده است: دیوید کی موارد نقض آزادی بیان و افکار در ترکیه را طی گزارشی به دادگاه حقوق بشر اروپا ارائه کرد و از آن دادگاه خواست درباره تطابق و یا عدم تطابق این رویه با موازین حقوقی و دمکراسی نظر دهد. 
در گزارش دیوید کی با اشاره به دستگیری سلیقه ای روزنامه نگاران و محدود کردن تشکلهای مدنی در ترکیه آمده است: دسترسی به دستگاه قضائی و پیگیری پرونده ها بدلیل خفقان موجود در این کشور امکان پذیر نیست، دادگاه حقوق بشر اروپا درباره بازگشت به موازین حقوقی و دمکراسی باید به آنکارا گوشزد دهد. 
گفتنی است دولت ترکیه در دوران پسا کودتای نافرجام 15 جولای 2016 تاکنون بیش از 140 هزار تن از کارمندان دستگاههای دولتی را از کار برکنار، بیش از 50 هزار تن از جمله 170 روزنامه نگار و 14 نماینده مجلس بازداشت و یا زندانی و 139 رسانه تعطیل کرده است.






منبع : صدا و سیما 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار