تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل اتحادیه شرکت فرش جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تعداد بافندگان فرش دستباف در این استان را 100 هزار بافنده دانست و گفت: امسال بیش از 35 هزار مترمربع فرش مرغوب در استان تولید شد.
کد خبر: ۵۱۷۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ 30 October 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- اسکندر ملکپور به فعال بودن 45هزار دارقالی در مناطق شهری و روستای استان اشاره کرد و افزود: با تولید این میزان فرش دستباف در نیمه نخست امسال ،افزون بر 315 میلیارد ریال عاید بافندگان فرش این خطه شده است.
وی گبه، یلمه، فرش بختیاری و فرش نایینی را از مهم ترین سبک های تولید فرش دستباف در این استان دانست و گفت: فرش های این استان اکنون شهرت جهانی دارد.
مدیرعامل اتحادیه شرکت فرش جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از 100 هزار بافنده فرش استان، هم اینک 50 هزار نفر در 8 شرکت تعاونی روستایی و 2 شرکت تعاونی شهری ساماندهی و مشغول فعالیت هستند.
وی افزود: از مجموع فرش بافان استان هم اکنون 21 هزار بافنده فرش بیمه هستند که همکاری و تعامل دولت برای حمایت و بیمه کردن فرش بافان استان با هدف ایجاد شغل پایدار ضروری است.
کاربرد رنگها از عصاره گلها و گیاهان و مواد اولیه طبیعی و نقش های اصیل از عوامل تقاضای برای خرید فرش چهارمحال و بختیاری است.
فرش نقش بافت چالشتری چهارمحال و بختیاری در استانهای مختلف کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا، آمریکا و کانادا به فروش می رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار