مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری‌مرکزی:
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: سند پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های کاری تدوین شده، اما هنوز وارد فاز اجرایی نشده است.
کد خبر: ۵۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۸ 15 February 2015
غلامرضا فتح‌آبادی در هفتمین نشست اعضای کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای‌هماهنگی موادمخدر استان‌مرکزی با اشاره به پیشنهاد ایجاد پژوهشگاه‌ورزش و سلامت‌در استان‌مرکزی اظهار داشت: باتوجه به پیشنهاد راه‌اندازی‌پژوهشگاه ورزش و سلامت اگر ظرفیت‌ها پاسخگو باشند می‌توان شاهد این باشیم که پژوهشگاه در استان مرکزی راه‌اندازی شود.

وی افزود: با توجه به اینکه سند پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های کاری تدوین شده ولی هنوز اجرائی نشده است و باید هر چه سریع‌تر این سند اجرایی شود.

مدیرکل اموراجتماعی‌و فرهنگی استانداری‌مرکزی تصریح کرد: ورزش‌در سالم بودن جامعه بسیارموثر بوده ومی‌توان بسیاری از آسیب‌هایی اجتماعی را که شامل افسردگی و کاهش اعتماد به نفس بوده را کنترل و نقش موثری را در جامعه ایفا کند.

فتح‌آبادی بااشاره به پیشنهاد راه‌اندازی پژوهشگاه ورزش‌و سلامت در استان‌مرکزی گفت: از سوی مسئولان کشوری پیشنهاد راه‌اندازی پژوهشگاه ورزش و سلامت به این استان داده شده است.

وی افزود: برای اینکه جامعه‌ای سالم داشته باشیم باید فرهنگ ورزش همگانی را توسعه داد هم‌اکنون فعالیت‌های اقشار مختلف جامعه در ورزش‌همگانی 10 درصد بوده و میانگین جهانی آن 55 درصد است.

مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری‌مرکزی تصریح کرد: با راه‌اندازی این پژوهشگاه می‌توانیم در حوزه ورزش به طور تخصصی فعالیت کرد و سطح سلامت افراد جامعه را ارتقاء داد و گام‌های موثری را برای افراد جامعه برداشت.

فتح‌آبادی خاطرنشان کرد: جلسات کمیته‌فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی موادمخدر در استان مرکزی باید با کیفیت مطلوبی برگزار شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات گفت: از جلسات برگزار شده باید تصمیم‌گیری‌‌های سازنده‌ای استخراج شود و مشکلات جامعه مرتفع شود، مدیران نباید تنها به افزایش آمار برگزاری جلسات اکتفا کنند باید به دنبال این باشند که جلسات اثرگذار باشد.

مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری‌مرکزی تصریح کرد: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت ورزش و جوانان و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر امضا شده است اداره ورزش و جوانان استان باید تلاش کنند تا اهداف این تفاهم نامه تحقق یابد.

فتح‌آبادی خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین محورهای این تفاهم‌نامه کمک به برگزاری جشنواره‌های ورزشی، همکاری در برگزاری جشنواره ملی تهران، مساعدت در برگزاری همایش پیاده‌روی و طناب‌زنی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی با رویکرد پیشگیری از اعتیاد بوده است.

وی با اشاره به محورهای این تفاهم‌نامه و وظیفه مسئولان گفت: مدیران ورزش استان باید نهایت تلاش خود را برای تحقق محورهای این تفاهم‌نامه به کار بگیرند و تلاش کنند.

مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری‌مرکزی تصریح کرد: براساس مطالعاتی که از یک طرح تحقیقاتی انجام شده 20 درصد از افرادی که در واحدهای صنعتی کشور فعالیت می‌کنند به مواد مخدر گرایش دارند که این آمار نشان می‌دهد که مسئولان مسئولیت سنگینی را بر عهده دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار