کارشناس مسئول گیاهان دارویی و زعفران سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: توسعه کشت زعفران در این استان دنبال می‌شود.
کد خبر: ۵۱۶۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ 30 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،صفدر رستمی ، اظهار کرد: در حال حاضر 92 هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت زعفران است که 12 هکتار از این میزان امسال و در فاصله ماه های خرداد تا شهریور کشت شده است.

رستمی دوره بهره‌برداری از زعفران را هفت ساله دانست و افزود: زعفران از سال اول کاشت هم به میزان کم تولید دارد.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی و زعفران سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه متوسط عملکرد زعفران در استان کرمانشاه را 3.5 کیلوگرم در هکتار عنوان و پیش‌بینی کرد: امسال 300 کیلوگرم زعفران در این استان تولید شود.

رستمی سطح زیر کشت زعفران در استان کرمانشاه در سال گذشته را 80 هکتار عنوان کرد و افزود: سال گذشته 265 کیلوگرم زعفران در این استان برداشت شد.

رستمی با بیان اینکه در حال حاضر در 12 شهرستان استان کشت زعفران انجام می‌شود، گفت: بیشترین سطح زیر کشت زعفران استان به شهرستان کرمانشاه اختصاص دارد.

وی با اشاره به آغاز برداشت زعفران در استان از اوایل آبان ماه، گفت: برداشت زعفران در هوای خنک انجام می شود و پیش بینی می شود امسال برداشت محصول تا حدود 20 آبان ادامه داشته باشد.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی و زعفران سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه کشت زعفران را کشتی با نیاز آبی کم عنوان کرد و افزود: زعفران تنها به یک آبیاری نیاز داشته و پس از آن از آب باران استفاده می کند و از این حیث توسعه کشت آن در راستای مدیریت منابع آب حائز اهمیت است.

رستمی با اشاره به دنبال شدن توسعه کشت زعفران در استان کرمانشاه از سال 89، گفت: از توسعه کشت زعفران در این استان حمایت می شود و تسهیلات لازم در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

رستمی با بیان اینکه شواهد تاریخی حکایت از کشت زعفران در این استان در 2500 سال گذشته دارد، استان کرمانشاه را خاستگاه کشت زعفران در کشور برشمرد و اظهار کرد: سابقه کشت زعفران در دیگر استان های کشور و حتی خراسان‌ به 700 سال گذشته برمی‌گردد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار