معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: در ماه مبارک رمضان 2 میلیون بسته‌ افطاری سبک در بین صف‌های نماز جماعت توزیع می‌شود.
کد خبر: ۵۱۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷ 22 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، سید خلیل منبتی اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان علاوه بر طرح اکرام رضوی، 2 میلیون بسته‌ متبرک افطاری سبک نیز در بین صف‌های نماز جماعت در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر توزیع می‌شود که این بسته‌ها شامل شیرعسل، کیک رولت و خرماست.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: همچنین روزانه 6 هزار نفر از زائران مهمان سفره‌ افطار امام رضا(ع) در میهمانسرای حضرت می‌شوند.

منبتی با بیان اینکه در طول سال، روزانه 8 هزار زائر در مهمان‌سرای حضرت رضا(ع) پذیرایی می‌شوند، اعلام کرد: در ایام ماه مبارک رمضان، روزانه 6 هزار نفر از زائران بارگاه منور رضوی با غذای گرم و کامل در وعده‌ افطار پذیرایی می‌شوند.

وی افزود: در این ماه مبارک، روزانه جمعا 18 هزار نفر از زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، در وعده‌ افطار میهمان حرم مطهر رضوی هستند.

منبتی اضافه کرد: موقوفات موجود برای پذیرایی از زائران و مجاوران با یکدیگر تفاوت داشته و با تاکیدات تولیت معظم آستان قدس رضوی باید هر کدام در موضوع خود مصرف شوند.

وی اظهار کرد: طبق سال‌های گذشته، محل برگزاری ضیافت اکرام رضوی ویژه‌ مجاوران در صحن هدایت است و زائران نیز در میهمانسرای حضرت پذیرایی می‌شوند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی افزود: در ماه مبارک رمضان در مجموع 540 هزار نفر از خوان پربرکت امام رضا(ع) بهره‌مند می‌شوند که از این تعداد 360 هزار نفر از مجاوران بارگاه منور رضوی و 180 هزار نفر نیز از زائران این امام همام هستند.

منبتی در زمینه شیوه توزیع دعوتنامه‌ها نیز بیان کرد: امسال دعوتنامه‌های مجاوران در منازل آنها تحویل می‌شود، همچنین دعوتنامه‌های زائران نیز طبق ماه‌های گذشته در هتل‌های محل سکونت تحویل می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار