جلسه خدمات سفر استانداری:
به گزارش خبرنگار ما ، محمدصادق پورمهدی در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای تابستانی اظهار داشت: استان ما به دلیل قرار گرفتن در موقعیت خاص جغرافیایی و وضعیت آب و هوایی نسبتا سرد، در ایام نوروز مسافران و گردشگران به مراتب کمتری را نسبت به فصل تابستان پذیرا می‌شود.
کد خبر: ۵۱۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷ 22 June 2015

وی افزود: با این حال گزارشات نشان می‌دهد تعداد گردشگران حضور یافته در استان آذربایجان‌شرقی در ایام نوروز 94 قابل توجه بوده و سردی هوا نتوانسته است از جذابیت این خطه در نزد هموطنان و گردشگران خارجی بکاهد.

پورمهدی یادآور شد: ورود مسافران و گردشگران داخلی و خارجی به استان در ایام تابستان چندین برابر نوروز خواهد بود بنابراین دستگاه‌های متولی سفرهای نوروزی باید آمادگی خود را برای پذیرایی از میهمانان به صد درصد برسانند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: ظاهرا موضوع نظارت بر بازار با چالش‌هایی مواجه بوده که لازم است سازمان‌هایی مثل صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات بعد از این توجه بیشتری به این مقوله مبذول کنند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: باید شرایطی فراهم آوریم که گردشگران ورودی به استان در هتل‌ها، مهمانسراها یا هتل آپارتمان‌های تحت نظارت ستاد تسهیلات سفرهای تابستانی اقامت داشته باشند.

این مسئول اضافه کرد: وضعیت بهداشت محیطی و وضوخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی نسبت به گذشته بهتر شده اما باز جای کار زیادی دارد که متولیان امر باید نهایت تلاش خود را برای انجام خدمات رفاهی به همشهریان و میهمانان انجام دهند.

وی با بیان اینکه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد در بحث اطلاع‌رسانی و نصب تابلوهای راهنمای گردشگران در گذشته ضعیف عمل کرده‌ایم، افزود: لازم است در اطلاع رسانی و آگاهی دهی به مردم و مستندسازی اقدامات انجام گرفته برای ارائه به مقامات ارشد کشور برای اخذ نمره ارزیابی عملکرد مطلوب‌تر بیشتر تلاش کنیم.

پورمهدی با اشاره به اخذ رتبه دوم ارائه خدمات سفرهای نوروزی، کسب این جایگاه را مدیون تلاش‌های شبانه‌روزی همه نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط عنوان کرد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: باید شرایطی فراهم آوریم که گردشگران ورودی به استان در هتل‌ها، مهمانسراها یا هتل آپارتمان‌های تحت نظارت ستاد تسهیلات سفرهای تابستانی اقامت داشته باشند.

وی اضافه کرد: چند روزی تا روند پرشتاب حضور گردشگران تابستانی فرصت داریم که باید اماکن اسکان مسافران آماده‌سازی شوند تا مسافران با آگاهی کامل از حضور در استان ما نهایت بهره را ببرند.

سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز از برگزاری دوره های آموزشی گردشگری خبر داد.

رضا خلیلی در جلسه ستاد خدمات هماهنگی سفر در استانداری تبریز افزود: 25 عنوان درسی مرتبط با گردشگری شهری به مدت 56 ساعت با همکاری دانشگاه علمی کاربردی شهرداری تبریز و در محل این دانشگاه د حال برگزاری است و اساتید مجرب مرتبط با رشته های گردشگری به صورت آکادمیک و کاربردی این دروس را تدریس می کنند.

خلیلی با اشاره به تلفیق مناسبت های مختلف برای جذب گردشگران گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و همزمانی با فصل سفرهای تابستانی سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز اولین جشنواره شیرینی و دسر ویژه ماه رمضان را در نگارخانه عمارت شهرداری تبریز برگزار می کند که امروز مراسم افتتاح آن برگزار می شود.

وی با اشاره به آغاز سفرهای تابستانی خاطر نشان کرد: همزمان با 10 تیرماه جشنواره سفرهای تابستانی پس از پایان یافتن دوره های آموزشی گردشگری آغاز به کار می کند.

وی ادامه داد: برنامه های ویژه سفرهای تابستانی بر اساس سال های گذشته برگزار می شود و سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز مانند سال های گذشته آماده ارائه خدمات به مسافران تابستانی است.

وی همچنین گفت: در مجموع 600 برنامه برای سفرهای تابستانی در نظر گرفته شده است.

خلیلی با اشاره به کمبود اماکن اقامتی از معاون استاندار آذربایجان شرقی خواست تا با اعلام نیاز ستا د خدمات سفر خانه های مسکونی مناسب را برای اجاره ثبت کنند.

وی با اشاره به اهمیت خانه های تاریخی موجود در تبریز اظهار کرد: با توجه به حجم زیاد خانه های تاریخی تبریز و کمبود اعتبارات دولتی برای خرید و نگهداری از این خانه ها از کارگروه گردشگری استان خواستارم تا با ابلاغ مصوبه ای به ادارات مختلف و همچنن بخش خصوصی از امکانات همه نهاد ها استفاده کنند تا این خانه های تاریخی حفظ و نگهداری شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :