طوفان گردوخاک در مشهد؛
در پی وقوع طوفان گردوخاک در مشهد وضعیت آلودگی هوای مشهد در وضعیت هشدار قرار گرفت.
کد خبر: ۵۱۰۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳ 17 October 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمد پذیرا، مدیر محیط زیست شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه« با وزش باد و ایجاد گردوخاک شدید، شاخص کیفیت هوای مشهد به وضعیت هشدار رسیده است»، اظهار کرد: با استقرار هسته ناپایدار در شمال و شمال شرق کشور و نفوذ پایه‌های آن بر روی شهر مشهد، شاهد وزش باد شدید با سرعت 28 کیلومتر بر ساعت در شهر مشهد هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به قرارگیری در انتهای فصل خشک، عدم بارندگی و خشکی سطح زمین وزش بادهای بالاتر از 4 متر بر ثانیه قابلیت تولید گرد و غبار را دارا هستند، این پدیده باعث انتشار گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا شده است.

پذیرا تصریح کرد: بر اساس گزارش کیفیت هوای مشهد در ساعت 12 ظهر، شاخص کیفیت هوا در ایستگاه‌های الهیه 228، آوینی 375 و امامیه بالاتر از 500 است، همچنین در حال حاضر کیفیت هوا در ایستگاه‌های خیام شمالی 300، خاقانی 315، مفتح 224، سمزقند بالای 500، سرافرازان 445 و کریمی بالای 500 است.

مدیر محیط زیست شهری شهرداری مشهد افزود: انتظار داریم در ساعات آینده از شدت وزش باد کاسته و کیفیت هوا بهبود پیدا کند، با این حال پیش‌بینی می‌شود که کیفیت هوا کماکان در وضعیت هشدار قرار داشته باشد.

همچنین حسن جعفری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از آماده‌باش  49 ایستگاه آتش‌نشانی در مشهد در پی وقوع طوفان گردوخاک خبر داد و گفت: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی در خصوص شدت وزش باد، 500 نیروی آتش‌نشانی با آمادگی کامل در ایستگاه‌ها فعال هستند.

وی تصریح کرد: تاکنون هیچ حادثه‌ای بر اثر وقوع طوفان گردوخاک در سطح شهر رخ نداده است، اما نیروهای امدادی برای خدمت‌رسانی به شهروندان در صورت بروز حوادث احتمالی آمادگی دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار