استاندار خراسان رضوی بر ضرورت توجه به امنیت جاده‌ای زائران در 171 نقطه حادثه‌خیز این استان در تابستان امسال تاکید کرد.
کد خبر: ۵۰۹۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۷ 21 June 2015
علیرضا رشیدیان در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر خراسان رضوی در سالن اجتماعات استانداری اظهار کرد: هماهنگی همه دستگاه‌ها در خراسان رضوی به ویژه مشهد در تابستان جاری باید به گونه‌ای باشد که باز هم استان ما در این حوزه همچون نوروز 94 رتبه نخست را در خدمت‌رسانی به زائر در کشور کسب کند.

وی با بیان اینکه شناسایی و رفع نقاط ضعف و کاستی‌های خدمات سفر به زائر نوروز 94 باید در دستور کار ستاد قرار بگیرد، تصریح کرد: به امنیت جاده‌ای زائران در 171 نقطه حادثه‌خیز باید توجه ویژه‌ای شود که این امر مستلزم اصلاح جاده‌ها است و گرچه این موضوع به مدت زمان بیشتری احتیاج دارد اما با استقرار پایگاه‌های پلیس، علامت راهنمایی و رانندگی به همراه امدادرسانی به موقع سبب می‌شود تا همچون سال گذشته تعداد تلفات در خراسان رضوی کاهش پیدا کند.

استاندار خراسان رضوی افزود: در بودجه زیارت بخشی به قرارگیری حداقل امکانات رفاهی و اسکان زائران در نظر گرفته شده است که سبب ماندگاری مسافران در شهرستان‌ها به ویژه داورزن، تربت حیدریه و چناران می‌شود و رونق اقتصادی آنها را نیز به همراه دارد.

رشیدیان، مشهد را یکی از امن‌ترین نقاط کشور دانست و بیان کرد: قبل از نوروز 94 که نیروی انتظامی اقدام به جمع‌آوری هزار و 200 معتاد در اطراف حرم مطهر کرد ما شاهد کاهش 36 درصدی سرقت‌های خرد در ایام نوروز بودیم لذا لازم است برای فصل تابستان نیز به این مهم توجه ویژه‌ای شود.

وی به لزوم برگزاری هر چه باشکوه‌تر راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و گفت: در این روزهایی که جهان اسلام با مشکلات مختلف همچون داعش و القاعده روبه‌رو است ایجاد وحدت در جهان اسلام و شرکت در راهپیمایی روز قدس اهرم فشاری بر رژیم صهیونیستی است.

استاندار خراسان رضوی در پاسخ به سخنان نماینده شهرداری مبنی بر اینکه فعالیت‌های عمرانی همچون نوروز قابل جلوگیری نیست، افزود: شهرداری تلاش کند در راستای ارائه فضاسازی و زیباسازی شهر برای زائران هماهنگی‌های لازم را با پروژه‌ها و شرکت‌های عمرانی در راستای عدم فعالیت انجام دهد.

رشیدیان تاکید کرد: در اقامتگاه‌های مختلف نیز به نظرسنجی از زائران در مورد خدمات مختلف به آنها توجه ویژه‌ای شود تا نیازهای زائران مشخص شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار