برای نخستین بار نمایشگاه قرآن های نفیس امسال در ماه مبارک رمضان در کتابخانه های آستان قدس رضوی برپا می شود.
کد خبر: ۵۰۹۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۳ 21 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌قدس‌رضوی همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در چهار کتابخانه وابسته به این سازمان و همچنین کتابخانه مرکزی نمایشگاه قرآن های نفیس برپا می شود.

رئیس اداره روابط‌عمومی امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌قدس‌رضوی در این رابطه اظهار کرد: از شب‌های قدر تا پایان ماه مبارک رمضان نمایشگاه «زمزم نور» در کتابخانه مرکزی برگزار خواهد شد.

محمدجواد قوی قرآن‌های نفیس، کتاب‌های چاپی و دیگر منابع قرآنی در قالب ماکت قرآنی را از موارد این نمایشگاه ها عنوان کرد و افزود: در این نمایشگاه شش نسخه خطی از قرآن کریم منسوب به دست‌خط مبارک ائمه اطهار (ع) به نمایش در خواهد آمد.

وی ادامه داد: این مرکز به دلیل وابستگی به بارگاه امام رضا(ع) و قدمت هزار ساله، همواره مورد توجه ارادتمندان به این بزرگواران بوده است و از این رو هزاران نسخه خطی نفیس قرآنی به این مجموعه اهدا شده که شاخص‌ترین آن‌ها قرآن‌های منسوب به دست‌خط امام علی(ع)، امام حسن(ع)، امام حسین(ع)، امام سجاد(ع)، امام صادق(ع) و امام رضا (ع) است.

وی از نمایش‌قرآن‌های منسوب به ائمه اطهار(ع) و همچنین قرآن‌های فوق‌العاده نفیس همچون قرآن ابراهیم سلطان و قرآن بایسنقرمیرزا، بزرگترین قرآن موجود در سطح دنیا در این نمایشگاه در قالب ماکت قرآنی خبر داد و افزود: تصویر برخی از قرآن‌های خطی نفیس که توسط کارشناسان مرمت این مرکز ترمیم شده‌اند نیزبه نمایش درخواهد آمد.

وی گفت: مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی(ره)، کتابخانه آیت‌الله حاج شیخ هاشم قزوینی، کتابخانه آیت‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی و کتابخانه مسجدالرضا (ع) میزبان این نمایشگاه با عنوان «زمزم نور» از ابتدای ماه مبارک رمضان تا شب‌های قدر هستند.

وی یادآور شد: کتابخانه آستان قدس رضوی با ۹۷ هزار نسخه کتاب خطی، سه میلیون و ۸۰۰ هزار جلد کتاب چاپی و ۳۹ کتابخانه وابسته در سطح کشور و خارج از کشور از قطب‌های فرهنگی منطقه به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار