مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سالانه 16 میلیون شاخه گلهای شاخه بریده همچون رز، گلایل، مریم، میخک، داوودی، آلسترومریا، لیسیانتوس و ژربرا در این استان تولید می شود.
کد خبر: ۵۰۷۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰ 12 October 2017
به گزارش تابناک : هاشم نقیبی روز پنجشنبه افزود: 76 هزار و 500 شاخه از این تعداد در فضای باز و بخش عمده باقیمانده از این تعداد گل در فضای گلخانه ای تولید می شود.
وی به صرفه اقتصادی و مطلوب تولید گل در محیط گلخانه اشاره و بیان کرد: کاهش میزان مصرف آب، امکان افزایش بهره وری و تولید در روش کشت گلخانه ای از این مزایا است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: کشت گلخانه ای به عنوان روشی در اصلاح الگوی کشت مد نظر در حال اجرا بوده و در این زمینه حمایت و ارائه تسهیلات مورد توجه است.
وی گفت: فعالیت هر هکتار گلخانه برای پنج نفر به صورت مستقیم و پنج نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می کند.
نقیبی مساحت گلخانه های گل شاخه بریده را در خراسان رضوی 138 هزار و 314 مترمربع اعلام و بیان کرد: تولید گلهای آپارتمانی، زینتی، فصلی و انواع نهال از دیگر ظرفیتهای این استان در حوزه گل و گیاه است.
وی بدون اشاره به آمار افزود: درصد محدودی از گلهای شاخه بریده و آپارتمانی تولید خراسان رضوی به کشورهای همجوار مانند افغانستان و ترکمنستان صادر می شود. 
افزون بر 700 واحدهای گلخانه شامل گلهای شاخه بریده، آپارتمانی، زینتی، فصلی و انواع نهال در خراسان رضوی دایر است. 





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار