رئیس حج و زیارت خراسان رضوی از آماده سازی ۲۷۰ دفتر برای صدور روادید زائران اربعین حسینی در مشهد خبرداد.
کد خبر: ۵۰۵۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳ 09 October 2017
به گزارش تابناک : محمدجواد شاد با تاکید بر عدم مراجعه برخی افراد غیر مجاز برای اخذ ویزا اربعین گفت: زائرینی که خود را برای حضور در مراسم اربعین حسینی آماده می‌کنند هرچه سریعتر نسبت به اخذ ویزا اقدام کنند و منتظر روز‌های پایانی نباشند.
وی افزود: تاکنون 270 دفتر برای اخذ ویزا و ارائه خدمات به عزاداران حسینی عازم کربلا تجهیز و آماده شده است و در چهارچوب نیاز سنجی و گزارشات در مناطق مختلف شهری مشهد در حال فعالیت هستند. لذا از تمامی افرادی که قصد حضور در مراسم اربعین را دارند خواهشمندیم ضمن مراجعه به دفاتر رسمی برای اخذ ویزا هرچه سریعتر اقدام کنند.
شاد خاطرنشان کرد: متاسفانه در این ایام افرادی که دارای صلاحیت نیستند، اقدام به اطلاع رسانی برای اخذ ویزا و امور مربوط به اعزام به کشور عراق می‌کنند و روزانه شکایاتی از این افراد به دست ما می‌رسد. حتی ما کاروان‌هایی داریم که به علت صدور ویزای جعلی توسط افراد بدون مجوز مجبور به بازگشت از مرز شده‌اند.
مدیر حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: تا کنون 7 هزار و 50 گروه در قالب 10 هزار و 800 نفر برای سفر به کربلا اقدام کرده‌اند اما این رقم هر سال به 120 هزار نفر می‌رسد و متاسفانه بسیاری از افراد برای اخذ ویزا در روز‌های پایانی مراجعه می‌کنند و به دلیل حجم کاری و ازدحام از پاسخ به بسیاری از درخواست‌ها معذور می‌مانیم.
وی تصریح کرد: قیمت ویزای عراق در دفاتر رسمی مشخص شده 40 دلار است و ثبت نام افراد تنها از طریق سامانه «سماح» انجام می‌گردد که در این سامانه تمامی مدارک و هزینه‌های مورد نیاز درج شده‌است.

ثبت نام مقدماتی ۲۲ هزار تبعه خارجی متقاضی سفر به عتبات

همچنین در این زمینه محمد عجمی، مدیرکل اتباع خراسان رضوی گفت: یش ثبت نام اتباع خارجی ساکن خراسان رضوی که متقاضی سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی بودند از اول شهریور گذشته آغاز شد و تا دهم مهر جاری ادامه داشت.
وی ادامه داد: هم اکنون سامانه مربوط به پیش ثبت نام بسته شده اما به احتمال زیاد دوباره برای متقاضیان جامانده فعال شود.در این مدت اتباع افغانستان و عراق که دارای کارت آمایش، گذرنامه دارای پروانه اقامت یا برگ رسید شرکت در طرح سرشماری اتباع فاقد مجوز را دارا بودند امکان ثبت نام مقدماتی برای سفر عتبات را داشتند.
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: زمان ثبت نهایی افرادی که در مرحله پیش ثبت نام اقدام کرده اند طی هفته های آتی از سوی دفاتر کفالت اعلام و اطلاع رسانی می شود.
پارسال 25 هزار نفر از اتباع خارجی مقیم خراسان رضوی به مراسم اربعین حسینی در عتبات عالیات اعزام شدند.
مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی پیش بینی کرد امسال این تعداد به حدود 30 هزار نفر افزایش یابد. 





منبع : شهرآرا آنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار