مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از نظارت جدی بر فعالیت مکان‌های تفریحی سرپوشیده کودکان در استان و همچنین برخورد جدی با متخلفین و تعطیلی واحد مذکور خبر داد.
کد خبر: ۵۰۴۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 08 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان کرمانشاه، محمودرضا نیازی در خصوص استانداردسازی مکان‌های بازی سر پوشیده بازی کودکان در استان گفت: فعالیت تمامی مکان‌های تفریحی سرپوشیده بدون اخذ گواهینامه ایمنی استاندارد ممنوع است و از همین رو نظارت بر این مکان‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی از مکاتبه با اتحادیه شرکت‌های خدماتی استان در این خصوص خبر داد و اظهار کرد: مقرر شد به واحدهای مورد نظر اخطار شود تا نسبت به استانداردسازی تجهیزات بازی خود اقدام کنند.

نیازی با اشاره به اهمیت موضوع و ارتباط مستقیم آن با سلامت و ایمنی کودکان، خاطرنشان کرد: این اداره کل طی یک ماه گذشته از محل اعتبارات داخلی خود و به صورت رایگان اقدام به بازرسی تمام مکان‌های تفریحی سرپوشیده شهرستان کرمانشاه کرد.

به گفته این مسئول، نواقص مشاهده شده جهت رفع و اخد گواهینامه ایمنی استاندارد به بهره برداران این مکان‌های تفریحی  ابلاغ شده است.

نیازی تاکید کرد: اماکن سرپوشیده بازی کودکان که ظرف مدت یک ماه جهت اخذ تایید ایمنی استاندارد اقدام نکنند، به مقامات قضایی معرفی خواهند شد.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه افزود: طبق دستورالعمل، بهره‌برداران مکلف هستند گواهینامه ایمنی تجهیزات تفریحی صادر شده توسط اداره کل استاندارد را برای هر وسیله بازی در کنار آن نصب کنند.

وی تصریح کرد: جمع‌آوری وسایل بازی غیراستاندارد، ایمن‌سازی محوطه بازی کودکان و یا نصب وسایل بازی جدید و استاندارد از بروز حوادث احتمالی جلوگیری می‌کند.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: امیدواریم با نزدیک شدن به فصل زمستان و گرایش بیشتر کودکان به استفاده از مکان‌های تفریحی سرپوشیده، حافظان خوبی در حوزه سلامت و ایمنی مردم استان باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار