مهاجم سابق استقلال با انتقاد از نحوه انتخاب دستیاران ایرانی شفر معتقد است هیچگاه مربیان خارجی به کمک های ایرانی خود اجازه اظهار نظر نمی‌دهند.
کد خبر: ۵۰۴۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵ 06 October 2017
به گزارش تابناک : رضا عنایتی شفر را مربی بزرگی می داند اما در مورد آینده او در استقلال و شانس موفقیتش اظهارنظری نمی کند. در گپ و گفتی که با او داشتیم نظرش را در مورد انتخاب شفر و دستیاران ایرانی او جویا شدیم که ماحصل این گفتگو را در ادامه می خوانید:

شفر را از امارات می شناسم

وقتی در لیگ امارات بازی می کردم با شفر آشنا شدم. کار او را دیدم و به نظرم مربی بزرگی است و کارنامه قابل اعتنایی دارد. بهرحال نمی توان سوابق او را نادیده گرفت. شفر دارای فلسفه خاص خودش است و اصول ویژه ای دارد و در هر تیمی که توانسته این اصول را به بازیکنانش منتقل کند موفق بوده است. بهرحال الان او مربی استقلال شده است و همه ما امیدواریم بتواند تیم را از این شرایط نجات بدهد.

افکار عمومی منصوریان را برکنار کرد

من هم معتقدم تیم باید در میانه فصل اقدام به تعویض مربی نکند اما نتایج هفته های ابتدایی فصل شرایط را طوری پیش برد که افکار عمومی خواهان تعویض منصوریان شدند. وگرنه شفر اگر ابتدای فصل به تیم اضافه می شد قطعا شرایط بهتری رقم می خورد. در حال حاضر تنها می توان به تلطیف فضا فکر کرد و کمک کنیم حساسیت ها و نگرانی ها از ذهن هواداران پاک شود تا استرس و فشار ناشی از این نگرانی ها به بازیکنان منتقل نشود. شما دیدید تیم در بازی با سپیدرود بدون استرس بازی کرد و چقدر هم راحت توانست بازی را ببرد. آرامش اولویت اصلی استقلال در شرایط کنونی است.

شرایط عادی نیست

باید قبول کنیم استقلال شرایط عادی ندارد و با یک بحران جدی مواجه هستیم. ما شاهد ضعیف ترین استقلال تاریخ در شروع لیگ بوده ایم و جبران این شرایط اصلا کار راحتی نیست. آینده به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست و نمی توان رای به موفقیت استقلال با شفر داد. آلمان ها فوتبال با برنامه ای را در دستور کار دارند و قطعا به لحاظ امکانات ما در شرایط بسیار پایین تری از توقعات آنها قرار داریم. باید دید شفر می تواند خودش را با فضای فوتبال ما تطبیق دهد یا نه؟

کمک مربی ایرانی را بازی نمی دهند

من هم به بیژن طاهری و هم سیروس دین محمدی تبریک می گویم. امیدوارم حضور این دو پیشکسوت در استقلال منشا خیر باشد. اما واقعیت تلخی که وجود دارد این است که اصولا مربیان خارجی دستیاران ایرانی خود را بازی نمی دهند و آنها را خیلی جدی نمی گیرند. در واقع آنها به دنبال کمک هایی هستن که دائما در حال تایید حرف های سرمربی باشند. شما در فوتبال روز دنیا می بینید مربیان در طول بازی بارها و بارها به سمت نیمکت خود می روند و از کمک هایشان مشاوره می گیرند اما مربیان خارجی که به فوتبال ما آمده اند کدام شان این اعتماد را به دستیاران ایرانی اش کرده؟ بهرحال ملاک و معیار انتخاب کمک های ایرانی شفر بر همه هواداران پوشیده است و مشخص نیست بر چه اساسی این عزیزان انتخاب شده اند. بهرحال امیدوارم بتوانند برای استقلال مفید باشند.

من و نیمکت استقلال، الان نه!

پیشنهاد حضورم روی نیمکت استقلال خیلی جذاب به نظر می رسد و وسوسه انگیز است اما واقعیت این است که نه شخصا این آمادگی را دارم و نه اینکه فضا را برای کار کردن در تیم مهیا می بینم. معتقدم خود را باید به سطح مطلوبی برسانم و آمادگی روانی را نیز پیدا کنم تا بتوانم کمک حال باشم. ضمن اینکه قطعا برایم مهم خواهد بود که حدود اختیارات و شرح وظایفی که برایم تعریف می شود چیست؟ آنگاه می توانم به طور جدی اظهارنظر کنم. اما بهرحال الان نمی خواهم به این موضوع فکر کنم چون معتقدم اگر نظر کمک مربی مهم نباشد عملا بودنش نیز خیلی مثمرثمر نخواهد بود. اینجا تصور بر این است اگر کمک مربی بخواهد اظهارنظری بر خلاف سرمربی تیم کند قصد ایجاد رخنه در تیم را دارد یا اینکه می خواهد جای سرمربی را بگیرد. به نظرم باید به این سطح از حرفه ای گری برسیم که دانش و نظر دستیار نیز به اندازه سرمربی برای تیم ها مهم باشد.

اول آلمان بعد برزیل

برای سفر به کشور آلمان آماده می شوم تا در یک دوره کلاس مربیگری معتبر شرکت کنم. فکر می کنم دوره پرباری باشد و بتوانم اندوخته های ارزشمندی کسب کنم. ضمن اینکه بعد از آن به کشور برزیل خواهم رفت و در یک دوره بلند مدت مباحث فنی و مدیریتی را دنبال خواهم کرد. طوری برنامه ریزی کرده ام که تا پایان امسال بتوانم این دوره ها را طی کرده و از سال آینده جدی تر به مربیگری فکر کنم.






منبع : فرتاک 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار