کد خبر: ۵۰۳۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳ 06 October 2017
به گزارش «تابناک یزد» مدیرکل دارایی یزد از صدور سه مجوز به ارزش ۳۶ میلیون یورو در حوزه انرژی خورشیدی در استان یزد برای کشورهای فرانسه، اتریش و هلند خبر داد.

 علی نمازی در نشست سرمایه‌گذاری استان یزد که در سالن حمیدیا استانداری یزد برگزار شد، با بیان اینکه از ابتدای تشکیل نشست‌های سرمایه‌گذاری در استان یزد تاکنون مبلغ 65 میلیون دلار جلب سرمایه‌گذاری خارجی داشته‌ایم، اظهار داشت: این عدد با توجه به سهمیه‌ای که در سال جاری در اختیارمان گذاشتند مبلغ قابل‌ توجهی نیست.

مدیرکل اقتصاد و دارایی یزد با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون نیز قریب به 18 میلیون دلار سرمایه خارجی را جذب کرده‌ایم، گفت: این سرمایه جذب‌شده به استان آورده شده و در حال فعالیت است.

وی به صدور سه مجوز سرمایه‌گذاری خارجی با سه کشور هلند، فرانسه و اتریش به ارزش 36 میلیون یورو در حوزه انرژی خورشیدی در استان یزد اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان، عدم وجود فرصت‌های سرمایه‌گذاری استاندارد و متناسب با جریان بین‌المللی سرمایه‌گذاری است.

نمازی ادامه داد: درصدد هستیم که تا پایان سال جاری این تعداد مجوز، به 10 مورد برسد که این مسئله خود یک گام بلند درزمینهٔ سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی خورشیدی در استان یزد است.

این مقام مسئول بابیان اینکه بر اساس اعلام وزارت نیروی تاکنون شش میلیارد دلار سرمایه گزاری خارجی در بخش نیروگاهی ایران پس از برجام جلب شده است، عنوان کرد: در سال جاری به‌ویژه در دو ماه اخیر کشور، بالغ‌بر 38 میلیارد دلار خط اعتباری از طریق امضای قرارداد با کشورهای کره جنوبی، فرانسه، چین، اتریش و دانمارک داشته‌ایم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار