کد خبر: ۵۰۲۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱ 03 October 2017

به گزارش «تابناک یزد»مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد گفت: با راه‌اندازی مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی در استان یزد زمینه توانمندسازی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط و تشکیل زنجیره های عرضه و تامین کالا را فراهم می‌کند .

«سید مسعود عظیمی» در نشست مشورتی که با حضور نمایندگان سازمان صنایع کوچک، اتاق بازگانی و همچنین رییس خانه صنعت و معدن استان برگزار شد، ‌گفت: این مرکز فرصت بسیار خوبی برای صنایع کوچک است تا بتوانند به واحدهای صنعتی بزرگ متصل شوند و در تامین کالا و قطعات مورد نیاز انها شریک شوند .

وی اضافه کرد: ایجاد مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی (SPX) یکی از مهمترین اقداماتی است که در جهت اجرای شعار اقتصاد مقاومتی،‌ تولید و اشتغال در سال جاری در دستور کار این شرکت قرار گرفته است .

عظیمی با بیان این که این مرکز سبب تسهیل یکپارچگی شرکت‌های داخلی و پیمانکاران فرعی(صنایع کوچک و متوسط) در زنجیره خریداران بزرگ دولتی و خصوصی(در سطح ملی و خارجی) می‌شود، ادامه داد: در صورتی که بتوان چنین ساختاری را برای صنایع استان تعریف کرد، گام موثری برای مرتبط ساختن صنایع کوچک به صنایع بزرگ برداشته خواهد شد .

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی یزد هدف از راه‌اندازی این مرکز را شناسایی صنایع پیمانکاری و توانمندسازی آنها عنوان کرد و افزود: با همکاری واحدهای صنعتی با این مرکز امیدواریم اقدامات عملی برای استفاده از ظرفیت خالی صنایع کوچک، کاهش قیمت تمام شده، کنترل کیفیت محصولات، تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع بزرگ و کوچک در سطح استان انجام شود .

وی با بیان این که یکی از راه‌های پیشرفت کسب و کارهای کوچک و متوسط، استفاده از امکانات بخش خصوصی از جمله مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی است، افزود: سعی در حل مشکلات فعالان اقتصادی دارد و با عضو شدن در آن می‌توان واحد خود را به جهان معرفی کرد و به بازاریابی محصولات پرداخت .

«علی اکبر کلانتر» رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد نیز در این نشست، گفت: برای این که کسب و کار صنایع استان رونق بگیرد و سطح همکاری صنایع بهبود یابد، ضروری است تا واحدهای صنعتی کوچک و متوسط اطلاعات خود اعم از نوع محصولات، ظرفیت تولید، میزان کیفیت تولیدات و پتانسیل های موجود در واحد خود را به این مرکز ارائه کنند تا به اطلاع دیگر فعالان اقتصادی برسد و آنها بتوانند از پتانسیل های موجود به نحو مطلوب استفاده کنند .

این فعال اقتصادی با بیان این که spx ، این امکان را برای صنایع کوچک و متوسط فراهم می‌کند، تصریح کرد: برای رشد کردن لازم است از قالب‌های فردی خارج شده و با دیگران تعامل داشت و عضو شدن در مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی راهی برای معرفی بهتر و تولید محصولات بیشتر مطابق با استانداردهای جهانی و حضور در عرصه بین المللی است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار