رییس جمهوری فرانسه در تماس تلفنی با نخست وزیر عراق بر حمایت پاریس از تمامیت ارضی عراق تاکید و اعلام کرد: پاریس مخالف همه پرسی اقلیم کردستان عراق است.
کد خبر: ۵۰۰۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵ 28 September 2017
به گزارش تابناک : در بیانیه دفتر اطلاع‌رسانی حیدر العبادی، نخست وزیر عراق که چهارشنبه شب منتشر شد، آمده است که امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه تماس تلفنی با نخست وزیر عراق برقرار و در این تماس بر موضع فرانسه مبنی بر احترام به تمامیت ارضی و ثبات عراق و مخالفت با همه پرسی اقلیم کردستان تاکید کرد.

ماکرون همچنین به العبادی و ملت عراق به دلیل پیروزی‌های حاصل شده علیه تروریست‌های داعش تبریک گفت و از نخست وزیر عراق نیز برای سفر به فرانسه دعوت کرد.

در همین حال، حیدر العبادی در این تماس از "موضع شفاف فرانسه و محافل بین المللی که حامی تمامیت ارضی و ثبات عراق بوده و مخالف هرگامی برای دامن زدن به تنش‌ها و اختلافات قومیتی است و به تجزیه منطقه و ترسیم مجدد مرزهای آن می‌انجامد"، قدردانی کرد.

وی همچنین بر اتخاذ تمامی گام‌های بازدارنده در قبال طرح‌های تجزیه کشور و منطقه و تهدید امنیت ملی آن تاکید کرد و گفت که اولویت با تکمیل نبردهای آزادسازی و اجرای قانون اساسی و حمایت از امنیت و ثبات تمامی شهروندان عراقی است.






منبع : روسیا الیوم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار