استاندار کرمانشاه با اشاره به وضعیت اسفبار بیکاری استان، گفت: مبارزه با غول بیکاری اولویت اول استان خواهد بود و باید با همکاری و توان نخبگان، نمایندگان و مردم در این مسیر گام برداریم.
کد خبر: ۵۰۰۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 27 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،هوشنگ بازوند ، به مشکل حاد بیکاری استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر اولین و بزرگترین مشکل استان بیکاری است و در همین راستا اولین اولویت کاری ام نیز رفع این معضل و ایجاد اشتغال خواهد بود.

وی افزود: برای رفع معضل بیکاری استان چاره‌ای جز استفاده از توان بخش خصوصی نداریم و باید زمینه برای جذب سرمایه گذاران در استان فراهم شده و در کنار آن به دنبال دریافت اعتبارات دولتی، فاینانس و نیز فراهم کردن حضور سرمایه گذاران خارجی باشیم.

بازوند سرمایه را یک جریان سیال دانست و اظهار کرد: باید در استان موانع سر راه این جریان سیال را برداریم. این موانع  می تواند سخت افزاری و یا نرم افزاری باشد که باید بررسی شده و اقدام مقتضی و لازم انجام شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مجموعه مدیریتی استان به تنهایی نمی‌تواند بر معضل بیکاری فائق آید، گفت: برای زمین زدن غول بیکاری استان باید مردم و بویژه نخبگان، نمایندگان و در یک کلام هر فردی که دلش برای کرمانشاه و توسعه و پیشرفت آن می‌تپد، پای کار بیاید و همه در کنار هم کار کنیم و موانع موجود را برداریم.

وی افزود: ایجاد هر شغل پایدار 270 تا 280 میلیون تومان سرمایه گذاری نیاز دارد و با توجه به آمار بالای بیکاری استان اعتبار زیادی برای ایجاد اشتغال نیاز است و منابع دولتی به تنهایی کافی نیست، لذا کاهش نرخ بیکاری با حضور و تقویت بخش خصوصی و رونق سرمایه گذاری در استان میسر می‌شود.

بازوند کرمانشاه را استان ثروتمندی دانست و اظهار کرد: کرمانشاه سرمایه و پتانسیل‌های بسیاری دارد و از حیث منابع استانی غنی و ثروتمند است و باید از این ظرفیت‌ها درست استفاده کنیم.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: باید داشته‌های این استان را به مردم آن معرفی کنیم تا خود مردم بتوانند از این سرمایه‌ها و داشته‌ها بهره گرفته و تولید شغل و ثروت کنند.

وی افزود: اگر همه دست به دست هم بدهیم و بزرگان، نمایندگان، نخبگان و اندیشمندان استان به کمک بیایند و مردم همکاری کنند، دور از ذهن نیست که بتوانیم بر معضل بیکاری استان غلبه کنیم.

بازوند با بیان اینکه نخبگان و دانشگاهیان می توانند مسیر توسعه استان را کوتاه کنند، گفت: اگر دانشگاهیان و نخبگان به کمک پیشرفت و توسعه استان بیایند، هزینه توسعه کمتر شده و سرعت توسعه نیز افزایش می‌یابد.

وی به حجم بالای پروژه‌های نیمه کاره در استان نیز اشاره کرد و افزود: حضور و توان نخبگان و دانشگاهیان می تواند موانع سر راه پروژه‌ها را سریعتر برداشته و آنها را به ثمر برساند.

بازوند تاکید کرد: نباید فراموش کنیم که برای جهش در  اقتصاد مقاومتی گریزی جر اینکه به شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان و دانشگاهیان رجوع کنیم نداریم و استفاده از توان نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار ما خواهد بود.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: شرایط فعلی استان نیاز به یک جهش دارد و این جهش تنها از طریق علم و فناوری و استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان میسر می‌شود.

 


 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار