مدیرعامل انجمن میراث فرهنگی جهرم از لزوم ثبت آئین‌های خاص محرم این شهرستان در فهرست آثار معنوی کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۹۹۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰ 26 September 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مازیار الطافی مدیرعامل انجمن میراث فرهنگی جهرم به لزوم ثبت آئین‌های خاص محرم و صفر در این شهرستان تاکید کرد و گفت: با ایجاد کارگروه آئین‌های محرم در انجمن بچه‌های شهر باربد در این زمینه تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه آئین‌های خاص عزاداری شهرستان جهرم در حال فراموشی است، گفت: میراث ناملموس هویت و آثار گذشتگان ما است که باید برای آیندگان حفظ شود.

مدیرعامل انجمن بچه‌های شهر باربد که امسال به‌عنوان سمن برگزیده کشور نیز معرفی شده است، بیان کرد: شهرستان تاریخی جهرم همواره در مراسم‌های عزاداری سید سالار شهیدان(ع) پیش قدم بوده و آئین‌های عزاداری و سوگواری این شهرستان در ایام محرم و صفر زبانزد عام و خاص است.

الطافی ادامه داد: فراگیری این آئین‌ها به‌گونه‌ای است که مقام معظم رهبری در دیدار شاعران آئینی کشور به اشعار و نوحه‌های مداحان جهرمی در دوران انقلاب اشاره داشته‌اند.

وی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در کارگروه آئین‌های محرم انجمن بچه‌های شهر باربد تلاش داریم با تصویربرداری و جمع‌آوری اطلاعات از آئین‌های خاص محرم و صفر در شهرستان جهرم آن را برای ثبت در فهرست آثار معنوی کشور معرفی کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار