بسته خبری ویژه «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «نظر رهبری درباره انگی که به شریعتی زدند» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۹۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶ 19 June 2015

انتقاد آهنگران از مداحی به سبک غربی

صادق آهنگران، مداح دفاع مقدس، در گردهمایی هیأت‌های مذهبی و مداحان اهل بیت(ع) در زاهدان، در زمینه ورود سبک‌های غربی به مداحی بواسطه دست‌های پنهان هشدار داد. این مداح اهل بیت(ع) با اشاره به برنامه‌ریزی بیگانگان برای ورود به جامعه مداحان افزود: بحث ورود گروه‌های انحرافی به هیئات مذهبی قابل بررسی است. ورود شعرهای محاوره‌ای همراه با سبک‌های غربی از جمله آسیب‌هاست که دشمن با برنامه‌ریزی روی جوانان مداح اهداف خود را اجرایی می‌کند. با وجود سبک‌های اصیل در کشور چه اتفاقی افتاده است که مداحان ما به سمت و سوی سبک‌های غربی و غیرمتعارف می‌روند؟ قطعاً پشت این تمایلات دست‌هایی پنهان است.

این شیر خشک موجود در بازار کودک شما را عقیم می‌کند

جواد محمدی فشارکی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نظارت بر فعالیت اصناف و بازاریان در کشور از سال ۸۷ اجرایی شده است،‌ اظهار داشت: در این راستا باید توجه داشت که اصناف و بازاریان افراد متدینی هستند ولی در هر شغلی امکان لغزش وجود دارد و به منظور پیشگیری از تخلفات در اصناف و بازار بر بازرسی و نظارت اتاق اصناف فعالیت می‌کند. مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه طی بازرسی‌های صورت گرفته شیر خشک «سرلاک» که بسیار مورد توجه جامعه بوده است مضر شناخته شد،‌ افزود: پس از آزمایشات شیر خشک مشخص شد که این نوع شیرخشک کودکان را عقیم می‌کند و از این رو این مارک شیر خشک از سطح بازار جمع آوری شده است.


 سامری، ابوموسی‌اشعری و مذاکرات شکست خورده

پناهیان در بخش دوم آخرین سخنرانی هفتگی خود قبل از شروع ماه مبارک رمضان در هیئت شهدای گمنام گفت: پیامبر(ص) فرمودند گروهی از امت من بر دین «سامری» هستند و شعارشان «جنگ نباشد!» است. امامِ اینها ابوموسی اشعری است. ابوموسی اشعری با شعار «جنگ نباشد» و گفتن اینکه «مردم از جنگ خسته شده‌اند» نتیجۀ یک مذاکرۀ شکست‌خورده‌ را به امیرالمؤمنین(ع) تحمیل کرد که بعد از آن موجب خونریزی‌های فراوانی در جهان اسلام شد. به حدّی که امیرالمؤمنین(ع) بعد از آن ماجرا، رسماً در قنوت نمازش ابوموسی اشعری را لعن می‌کرد. (عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَعْقِلٍ، عَنْ عَلِيٍّ (ع): أَنَّهُ قَنَتَ فِي الصُّبْحِ فَلَعَنَ مُعَاوِيَةَ وَ عَمْرَو بْنَ الْعَاصِ وَ أَبَا مُوسَى وَ أَبَا الْأَعْوَرِ وَ أَصْحَابَهُمْ.(امالی طوسی، ۷۲۵)


سعید قاسمی مقابل ساختمان وزارت خارجه چه گفت

سایت رجانیوز مدعی شد سعید قاسمی در جریان مراسم تشییع شهدای غواص مقابل ساختمان وزارت خارجه سخنرانی کرد و گفت: خوب جایی ایستادید این شعار را بدهید. عزیزانی که در وزارت خارجه هستند و ان شاءالله بناست از حق مسلم ما دفاع کنند و نه آن چیزهایی که در طول سی و چند سال با خون با ترورهای نامربوط آمریکاییها به دست آوردند اینها را به ثمن بخس نفروشیم. بعضی می‌گویند که چرا عملیات [کربلای۴] لو رفته بود و ما را محکوم می‌کنند. در طول این سی و چند سال در کدام عملیات شد که آواکس‌های آمریکایی و منافقین در خدمت آمریکا، اطلاعات به دشمن دادند که امروزه وظیفه‌شان نباشد. خانه مسعود رجوی و مریم ملعون امروز دو کوچه پایین‌تر از کاخ سفید است. همان‌ها که اسامی‌شان را از لیست تروریست‌ها برداشتند، همان‌ها که متهم به ۱۷۰۰۰ شهید شما هستند. باید این جمله را خیلی قوی‌تر به آقایان گفت که حضرت آقا وقتی که فرمود مذاکره را زیر بار فشار و چماق آمریکایی‌ها نمی‌پذیریم بسیار مایل بودیم که وزارت فخیمه خارجه ما مذاکرات را حداقل برای دو هفته محکوم می‌کرد و ادامه نمی‌داد و آن‌وقت می‌دیدید چه می‌شد.


رونمایی از انگور کیلویی۶۰ هزار تومان دربازار

بیابانی به جای جواب دادن گفت: ما سالهاست نتوانستیم مشکل میوه را حل کنیم. ما میوه به اندازه کافی تولید می کنیم. علت این که نتوانستیم قاعده بگذاریم؛ عدم نظارت است. وقتی می بینیم انگور شیری را کیلویی ۶۰ هزار تومان می فروشند، این قابل رسیدگی است و باید این سئوال بپرسند که این انگور که روی تابلو زده اید ۶۰ هزر تومان، از کجا آمده؟موضوع گران بودن میوه در کشور و آمار شگفت انگیز کشف میوه های قاچاق، بحث دیشب گفت‌وگوی ویژه خبری بود. اینطور که پیداست بازار میوه با بی نظمی و بلبشوی بسیاری روبروست.مجری برنامه از بیابانی، رئیس اتحادیه باغداران پرسید: شما در صحبتهای تلفنی امروز خود به من گفتید ۵۴۰۰ میوه فروشی در تهران از یک خانواده ۱۰ نفره میوه می خرند. این باند و مافیا است؟


تحول خطرناک در حلب

در آخرین تحولات میدانی سوریه، در پی درگیری های شدید میان ارتش و مخالفین مسلح؛ محله راشدین شهر حلب از تصرف ارتش خارج شد. تلاش مستمر مخالفین مسلح برای تصرف فرودگاه ثعله در استان سویدا هم به نتیجه نرسیده است و آنان محورهای جدید در این استان دروزی نشین را باز کرده اند، تل بزاق یکی از روستاهای این منطقه به دست مخالفین افتاد و حملات همه جانبه برای تصرف شهر استراتژیک بعث ادامه دارد.


مسئولی که شریعتی را ساواکی می‌داند!

محمد مهاجری در خبرآنلاین نوشته: جناب حجت‌الاسلام والمسلمین حمید روحانی (زیارتی) سال‌ها رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی بود.در یکی از سال‌های نخستین دهه هفتاد، من و یکی ازدوستانم به آقای روحانی معرفی شدیم. وجه معرفی آن بود که جناب روحانی خواسته بود اگر برای مجله ۱۵خرداد (که آن موقع نشریه وابسته به مرکز اسناد بود) کسانی را می‌شناسد که بتوانند در کار تحقیق و نگارش کمک کنند به او بشناساند. بعد از یک تماس تلفنی برای هماهنگی خدمت ایشان رسیدیم. استقبال بسیار گرمی کرد. او فردی کاملا مبادی آداب به نظر می‌رسید. این صفت را بعد‌ها هم از دیگران در مورد ایشان شنیدم. مجله ۱۵ خرداد در آن زمان تعداد کمی نویسنده داشت و بخش اعظم مطالب هم توسط شخص آقای روحانی تهیه می‌شد. قبل از جلسه مذکور، مجله را دیده بودم و ادبیات آن را بسیار تند می‌دانستم. به همین دلیل چهره و رفتار آقای روحانی را متناسب با آن نوشته‌ها نیافتم. دوست بنده هم احساس مشابهی داشت و همین باعث شد با جناب روحانی وارد بحث شویم و او را درباره این ادبیات تند به چالش بکشانیم. ایشان با لحنی بسیار آرام پاسخ می‌داد و از جمله گفت: اگر شما قلمی آرام‌تر دارید بسم الله.

در جلسه بعد، بحث به محتوا کشیده شد و ما به مطالب بسیار تند علیه دکتر شریعتی معترض شدیم. حتی یادم می‌آید به ایشان گفتیم این ادبیات نه تنها حامیانش را متقاعد نمی‌کند بلکه موجب جری‌تر شدن آن‌ها هم می‌شود. در بین بحث - که دیگر آقای روحانی گهگاه از کوره در می‌رفت - این سوال را مطرح کردم که اگر آنچه علیه دکتر شریعتی نوشته‌اید مستند به اوراق پرونده اوست، آیا اسنادی یافت نمی‌شود که بتوان چیزی به نفع شریعتی برداشت کرد؟ آقای روحانی با قاطعیت گفت: نه. حتی یک برگ! و افزود: «همه پرونده را در اختیارتان می‌گذارم، هرچه به نفع دکتر پیدا کردید، چاپ کنید.» در‌‌ همان جلسه این بحث هم که آقای روحانی در مقالاتش شریعتی را ساواکی دانسته بود مطرح شد و او با قاطعیت بر نظرش استوار بود.(همین دیدگاه در کتاب او نیز به تفصیل بیان شده)

راستش جزمیت و قاطعیت ایشان، دل مرا در ارادتی که به شریعتی داشتم لرزاند.


چهار روش قاچاق رسمی کالا!

محسن بهرامی ارض اقدس عضو هیات رئیسه اتاق تهران درباره ورود کالاهای قاچاچ از مبادی قانونی با بیان این که ورود کالای قاچاق به کشور از مبادی رسمی و گمرکات به چند شکل انجام می‌شود، اظهار کرد: روش اولی که از طریق آن قاچاق کالا از مبادی رسمی به کشور انجام می‌شود این است که به طور مثال کالایی که ارزش‌ آن هزار دلار است برای اینکه سود و عوارض کمتری پرداخت شود در حدود 100 دلار اظهار می‌شود. این روش برای این اتفاق می‌افتد که واردکننده 10 درصد سود و عوارض کمتری پرداخت کند و حقوق دولتی کمتری بپردازد. بنابراین در این روش در مورد ارزش یک کالا کم اظهاری می‌شود و واردکننده ارزش واقعی کالایی را می‌خواهد وارد کند اعلام نمی‌کند. در حالی که در روش اول کم اظهاری در بیان ارزش واقعی کالا و قیمت آن انجام می‌شود، در روش دوم کم اظهاری به لحاظ کمی صورت می‌گیرد، گفت: به این معنی که ممکن است در نهایت هزار دستگاه کالای وارداتی از گمرک خارج شود ولی اعلام شود که 10 دستگاه یا 100 دستگاه از گمرک خارج شده است. در این روش تعداد کالا مشخص نمی‌شود و به عبارتی در اعداد و ارقام کالای ترخیص شده دستکاری می‌شود. نوع سوم این است که برخی از کالاها به کشور وارد می‌شوند که تعرفه‌ آنها بسیار بالا است و واردکننده اگر بخواهد آن کالا را به کشور وارد کند باید با تعرفه‌ بسیار بالا این کار را انجام دهد، بنابراین در این حالت نوعی از قاچاق به کشور از مسیر گمرک و مبادی قانونی انجام می‌شود که بر اساس آن وارد کننده، آن کالای مشخص با تعرفه بالا را به نام کالای دیگر و با تعرفه پایین‌تری از گمرک ترخیص و به کشور وارد می‌کند.

بهرامی با اشاره به این که البته ورود کالای قاچاق از مبادی رسمی تنها از طریق این سه روش انجام نمی‌شود، اظهار کرد: بلکه نوع بدتر از این سه روش نیز وجود دارد که بر اساس آن متاسفانه از مبادی رسمی کالاهایی که واردات آنها به کشور مجاز نیست به عنوان کالای مجاز ترخیص و به کشور می‌آید. بسیاری از کالاها هستند که واردات آنها ممنوع است یا مجاز مشروط هستند. این کالاها برای ورود خود باید اجازه دستگاه‌های خاصی مانند مجوز وزارت بهداشت و درمان، سازمان غذا و دارو، سازمان استاندارد و غیره را داشته باشند تا بتوانند ترخیص شوند. در این روش از قاچاق کالاهایی که واردات آنها مشروط به اخذ مجوز‌ها است بدون ارائه این‌گونه مجوزها از گمرک ترخیص می‌شوند یا کالاهای ممنوعه یا کالاهای مشروط به انواع مختلف از مبادی رسمی ترخیص می‌شوند.


فدراسیون والیبال پیگیر حضور زنان در ورزشگاه

محمود افشاردوست دبیر فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که تکلیف حضور بانوان در دیدار ایران و آمریکا چه شد؟ گفته:«در این باره صحبت خاصی ندارم. تنها به این نکته اشاره می کنم که ما همچنان در حال پیگیری این مشکل هستیم.»


یک بازرس کار برای هر 10 هزار و 400 کارگر

رضا اسماعیلی‌پور مدیرکل تعاون، کار و تامین اجتماعی استان کرمان با اعلام رقم 270 هزار نفر گارگر بیمه شده اجباری در استان کرمان درباره بازرسی از شرایط کاری این حجم از نیروی کار گفت: کرمان رتبه ششم اشتغال صنعتی را بعد از تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان، فارس و خوزستان دارد. اما نیروی بازرسی ما برای این تعداد از نیروی کار تنها 26 نفر است یعنی یک بازرس برای تقریبا هر 10 هزار و 400 نفر کارگر. ادراه بازرسی مسئول ایمنی کار است و باید واحدهای صنفی را از این نظر به شکل ادواری و موردی مورد بازرسی قرار دهد به خصوص واحدهایی که موارد بیشتر حوادث کار دارند اما نیروی بازرسی ما بسیار کم است.


تفسیر متفاوت از هدف شهدای غواص

آیت‌الله عبدالنبی نمازی امام جمعه کاشان با بیان اینکه با بازگشت پیکر مطهر 270 شهید، عاشورای دیگری رقم خورد گفته: 175 نفر از این شهدا غواصانی بودند که در اعماق آب‌ها فرو رفتند تا ملت ما در اعماق منجلاب مفاسد اخلاقی، مدیریتی و اجتماعی فرو نرود.

نخست وزیر عراق حامل چه پیامی برای تهران بود؟

روزنامه فرامنطقه‌ای «الحیات» چاپ لندن در گزارشی به دلیل سفر «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق به تهران پرداخت.بر اساس این گزارش، العبادی در سفر به ایران قصد دارد، با مقامات این کشور که در حال مذاکره با کشورهای غربی درباره برنامه هسته‌ای هستند، درباره امکان همکاری و هماهنگی میان مستشاران ایرانی و آمریکایی در نبرد با داعش رایزنی کند.بر اساس این گزارش، وی در این سفر، امکان ایجاد یک سازوکار برای ایجاد هماهنگی میان مستشاران ایرانی حاضر در نیروهای بسیج مردمی و مستشاران آمریکایی مسئول آموزش نیروهای عشائر سنی را بررسی می‌کند تا زمینه را برای آزادسازی شهر الرمادی مهیا کند.این روزنامه به نقل از منابع آگاه نوشت: عبادی در سفر به ایران یک پرونده را می‌خواهد به مقامات ایرانی ارائه دهد که مربوط به همکاری و هماهنگی امنیتی نظامی است. به ویژه که وی هفته پیش در برلین نیز با مقامات 6 کشور از جمله «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا رایزنی کرد و آمریکا نیز ابراز تمایل کرد که یک پایگاه نظامی جدید در نزدیکی بغداد برای آموزش و تسلیح عشائر سنی برای نبرد با داعش در الرمادی، ایجاد کند.


پیش بینی عضو شورای مرکزی اصولگرایان از وحدت اصولگرایان

حجت‌الاسلام قاسم روانبخش بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به سئوالی که نظر شما در خصوص نتیجه رقابت اصولگرایان گچساران در برابر رقیب اصلاح‌طلب در انتخابات آینده مجلس ‌چیست؟ اظهار کرد: اینکه از شکست قطعی اصولگرایان سخن می‌گویید، سخنی اشتباه است، نشستی که دیروز در گچساران به مناسبت یادواره شهدای موتلفه با حضور حزب موتلفه و جبهه پایداری برگزار شد نشانه وحدت و همدلی اصولگرایان است، وقتی عضو جبهه پایداری در مراسم شهدای حزب موتلفه سخنرانی می‌کند، نشانه وحدت و همدلی اصولگرایان است و قطعا وحدت اصولگرایان به نتیجه می‌رسد.عضو شورای مرکزی جبهه اصولگرایان ‌با بیان اینکه فرقی ندارد هر شخصی رأی بیاورد نماینده مردم یک شهرستان است، عنوان کرد: اینکه کاندیداهای اصلاح‌طلبان در خیابان بنر و تابلو نصب کنند که حمایت فلان طایفه را از خود نشان دهند درست نیست.


ادعای جدید یک نماینده درباره لیست جدید مصاحبه های هسته ای

محمدصالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اعلام این خبر که با توجه به رایزنی‌های تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در مذاکرت، لیست 23 نفره بازجویی‌های هسته‌ای به 15 نفر کاهش یافته است، گفت که مجلس به هیچ عنوان اجازه بازجویی از این 15 نفر را هم نخواهد داد.این عضو کمیسیون امنیت ملی گفته نفراتی که از لیست بازجویی‌ها کم شده‌اند بیشتر فرماندهان نظامی کشورمان هستند.جوکار این را هم گفت که بر اساس طرح جدید مجلس با عنوان «الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ایران» که هفته آینده به تصویب مجلس خواهد رسید، دسترسی به کلیه اماکن نظامی، امنیتی و حساس غیرهسته‌ای، اسناد و دانشمندان ممنوع است.


احمدی نژاد چه چیزی را کوچک می داند؟

محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور پیشین ایران که روز چهارشنبه در مراسم ختم همسر محمدرضا رحیمی معاون اول دولت دهم در مسجد نور شرکت کرده بود در بدو ورود با خیل خبرنگاران مواجه شد ولی ترجیح داد برای خروج از درب دیگر مسجد خارج شود.وی در حالی که با مردمی که دور او را گرفته بودند خوش و بش می‌کرد در مواجهه با خبرنگار سیاسی ایسنا در پاسخ به این سوال که آیا برای انتخابات آینده مجلس لیست خواهید داد با خنده اظهار کرد: عجب سوال کوچکی پرسیدید.


ردپای 35 میلیارد دلار بلوکه‌شده در امارات

دولت، نه به‌تازگی، که پیش از نوروز 94 متوجه شد «35 میلیارد دلار از سپرده‌های بانک مرکزی، نزد شرکت نیکو است». به‌همین‌دلیل دست‌به‌کار شد و با کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در این‌ زمینه مشورت کرد. روزنامه شرق با این مقدمه، ادامه داده است: به‌ همین‌ منظور جلسه محرمانه‌ای در کمیسیون برگزار شد و در آن مسئولانی از دولت از شناسایی بدهی‌های شرکت نیکو به وزارت نفت خبر دادند؛ بدهی‌هایی که حالا به گفته «اسماعیل جلیلی»، اعداد و دسته‌بندی‌های متنوعی در آن جلسه گزارش شده است و روی عدد 35 میلیارد دلار تمرکز نشده است.با این‌ حال او که بنا دارد چندان چیزی از آن جلسه محرمانه خبری با «شرق» در میان نگذارد، از ردپاهای شناسایی‌شده از منابع مالی مرتبط با این بدهی در کشور امارات خبر داده است و این پرونده را مشابه پرونده بابک زنجانی می‌داند؛ با این تفاوت که شرکت نیکو به‌عمد تلاش نکرده است پول‌ها به کشور بازنگردد، اما درباره نیت بابک زنجانی و مسائل پرونده او تردیدهای زیادی وجود دارد.شرکت «نیکو» از زیرمجموعه‌های شرکت نفت است و حالا وضعیت‌ پیچیده‌ای برای بازگشت 35 میلیارد دلار از پول‌های در اختیار این شرکت به کشور به‌وجود آمده است.اکبر ترکان، مشاور ارشد رئیس‌جمهور، به‌تازگی خبر داد دولت متوجه شده است 35 میلیارد دلار از سپرده‌های بانک مرکزی نزد شرکت نیکو است، اما حالا پیگیری‌های «شرق» خبر از آن دارد که دولت، سال 93 به سرنخ‌هایی از این موضوع رسیده است و جزئیاتی از آن با نمایندگان عضو کمیسیون برنامه و بودجه در میان گذاشته شده است؛ در جلسه‌ای که حالا به تأکید، از سوی برنامه و بودجه‌ای‌ها «محرمانه» توصیف می‌شود.


نظر رهبری درباره انگی که به شریعتی زدند

مقام معظم رهبری در حاشیه‌نویسی یک کتاب، نوشته‌اند: «بعضی حرف‌های شریعتی دچار سوءتفاهم شده و عده‌ای از حرف‌های او برداشت‌های دیگری کرده‌اند».در بخشی از مطلب روزنامه خراسان که به مناسبت قرار داشتن در آستانه سالروز درگذشت دکتر علی شریعتی منتشر شده، آمده است: رهبر معظم انقلاب در کتابی با موضوع 50 سال تاریخ مبارزات مذهبی، در بخشی که مربوط به دکتر شریعتی است حاشیه‌هایی نوشته‌اند. در آن کتاب مطالبی از شریعتی بر اساس اسناد ساواک آمده که او خطاب به ساواک گفته است «من هم مثل شما با روحانیت مخالفم و راه ما یکی است».رهبر انقلاب در این باره، حاشیه‌ای بر این کتاب نوشته‌اند با این مضمون که «این که کسی بگوید شریعتی به استناد این اسناد، ساواکی است نادرست است و قطعاً این گفته‌های او از سنخ تقیه است و در شرایط سخت شکنجه و بازجویی مطرح شده است. معنایش این نیست که این حرف‌ها عقاید واقعی او است.»ایشان حاشیه دیگری هم بر این کتاب مرقوم داشته‌اند با این مضمون که «بعضی حرف‌های شریعتی دچار سوءتفاهم شده و عده‌ای از حرف‌های او برداشت‌های دیگری کرده‌اند».


مکان‌هایی در جهان که زنان اجازه ورود ندارند

هنوز در دنیای مدرن مکان‌های مختلفی در جهان وجود دارد که زنان امکان راهیابی به آنها را ندارند:

1- کوه آتوس در یونان

2- قبرستان در عربستان سعودی

3- درگاه حاجی‌علی بخاری در بمبئی هند

4- معابد هند و در هندوستان، بالی و اندونزی

5- کوه اما ین ژاپن


نظر هاشمی‌رفسنجانی درباره هدف «مخالفان تخریبی»

هاشمی رفسنجانی صبح دیروز در دیدار با اعضای هیأت مدیره و جمعی از اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران توجه به نهادهای غیردولتی و تشکّل‌های مردم‌نهاد را مخصوصاً سازمان‌هایی که با تلاش و کوشش جوانان تشکیل شده‌اند، ضروری خواند و در پاسخ به ابراز نگرانی‌های اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان در خصوص اوضاع کشور، به بایدها و نبایدهای مکرر بعضی از نهادهای کشور برای ایجاد محدودیت در کارهای دولت اشاره کرد و گفت: در حالی که منابع درآمدی کشور به شدت کاهش پیدا کرده، برخی دخالت‌ها در تصمیم گیری‌های اجرایی، مخصوصاً در سیاست خارجی، صورت می‌گیرد و مخالفان تخریبی با استفاده از منابع مالی و رسانه‌های تبلیغی فراوان خود، درصدد القای ناکارآمدی مسئولین اجرایی هستند.


واکنش معاون قوه قضائیه به لغو کنسرت‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه در گفت‌وگو با فارس، در مورد موضوع لغو کنسر‌ت‌ها توسط نیروی انتظامی که گفته می‌شود از وزارت ارشاد مجوز داشته‌اند، گفت: «نمی‌دانم چرا این وضعیت پیش می‌آید و اینقدر بر سر مقوله‌ای که می‌تواند خیلی بهتر از این حل و فصل شود، کشمکش ایجاد می‌شود.» وی تصریح کرد: «قبلاً جایی گفتم که باید بین دستگاه‌ها هماهنگی وجود داشته باشد و با هماهنگی همدیگر مجوز دهند تا همگان پشتیبانی کنند و این کاری است که باید صورت گیرد.» صادقی ادامه داد: «این موضوع معنا ندارد که یک ارگان بدون توجه به محذورات طرف دیگر مجوز صادر کند یا طرف دیگر با توجه به محذورات خود جلوی آن را بگیرد.»


دلیل جالب یک امام جمعه برای لغو کنسرت

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی، مردم شهرستان خمین در پی اجرای کنسرت موسیقی در قالب جشن بزرگ رمضان که قرار است امشب، در شب اول ماه مبارک رمضان و همچنین همزمان با ورود 275 شهید گلگون کفن به کشورمان برگزار شود در جلوی فرمانداری شهرستان خمین تجمع کردند و با سردادن شعارهایی خواهان لغو این برنامه شدند.مردم شهرستان خمین با دغدغه‌ اینکه شهرستان خمین، شهر حزب الله ، شهر امام خمینی(ره) بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و شهر هزار شهید است و همچنین با در دست داشتن بنرهای با نوشته‌هایی از جمله: قرآن زیبنده ماه رمضان است،از مسئولین خواستند که این برنامه‌ها در این شهرستان اجرا نشود و مجوزی برای برگزاری آنها صادر نشود.حجت السلام سید علی حسینی امام جمعه شهرستان خمین با تقدیر از بصیرت و هوشیاری مردم شهرستان خمین گفت: اجرای این برنامه‌ها باید با هماهنگی مسئولین شهرستان برگزار شود.امام جمعه شهرستان خمین با اظهار بی‌اطلاعی از این موضوع بیان کرد: با توجه به این که در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم و همچنین 275 شهید به کشورمان وارد شده‌اند برگزاری این جشن کار اشتباهی است و قطعاً با این موضوع برخورد خواهیم کرد و افراد بسیاری نیز با برگزاری این جشن اعتراض خود را اعلام کرده‌اند.

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار