اعضای شورای شهر مشهد اولین روز سال تحصیلی جدید را در کنار دانش‌آموزان سپری کردند.
کد خبر: ۴۹۸۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵ 23 September 2017

به گزارش تابناک : امیر شهلا صبح امروز اول مهر ماه با حضور در دبستان دخترانه امامت ناحیه یک آموزش و پرورش زنگ مهرحسینی و زنگ ایمنی را نواخت .

شهلا درباره اهمیت پرورش نیروی انسانی وتاثیرآن در سازندگی فردای ایران گفت: امیر کبیر بنیانگذار نخستین مدارس دارالفنون در ایران گفته است؛«اگر به فکر سال آینده هستی گندم بکار، اگر به فکر10 سال آینده هستی درخت بکار واگر به نسل آینده فکر می کنی انسان تربیت کن»

وی ادامه داد: ‌اساس و شالوده توسعه استقلال و بی نیازی یک کشوربر نسل جوان و نیروی انسانی آن کشوراستواراست، هرچه بیشتر روی منابع انسانی سرمایه گذاری کنیم و به فکرتربیت و پرورش این نسل باشیم زیر بینای توسعه استقلال و آزادی این کشور در دهه های آینده راعملا زیر سازی کرده ایم.

وی ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع دانش آموزان مدرسه شهرمشهد، اظهار کرد: اول مهر ماه هرسال آغاز حیات اجتماعی و رویش و بالندگی کشور عزیزمان است و من با حضور درمیان دانش آموزان از این همه انرژی بین بچه ها به وجد آمدم .

رییس کمیسیون ویژه توسعه و عمران طوس نیز صبح امروز ضمن حضور در آیین آغاز سال تحصیلی مدرسه سلمان پارسی، با بیان اینکه دانش آموزان سرمایه‌های جامعه هستند و در تمام دنیا تمهیدات ویژه‌ای برای تعلیم و تربیت این عزیزان به کار می‌رود، اظهار کرد: کودکان امروز، آینده سازان فردای جامعه ما هستند، از همین رو باید دقت زیادی در بحث تعلیم و تربیت دانش آموزان داشته باشیم.

ریاضی افزود: باید از آموزش های بیهوده و بی‌ثمر پرهیز نموده و بر غنا و کیفیت دروس خود بیافزاییم؛ مطالبی آموزش داده شود که نیاز روز جامعه بوده و مبتنی بر واقعیت های دنیای خودمان و جهان است.

وی در ادامه به زبانی ساده دانش آموزان را مورد خطاب قرار داد و پنج دوست داشتن مهم را به ایشان یادآور شد.

ریاضی گفت: اول از همه «خود» را دوست داشته باشید؛ کسی که خود را دوست دارد و به خودش احترام می‌گذارد برای خود حرمت قائل است؛ چنین فردی نه تنها توهین و تحقیر کسی را نمی‌پذیرد و تن به ذلت نمی‌دهد،‌ بلکه وقت و سرمایه خود را تضییع نمی‌کند.

وی ادامه داد: گام بعدی دوست داشتن معلم است، معلم های ما بسیار زحمت کش هستند و اصولا کسی که برای رشد انسان تلاش می‌کند و می‌خاهد موجود بهتری بسازد باید قدر زحماتش دانسته شود تا به کار خود علاقه مند شوند.

ریاضی گفت: دوست داشتن پدر و مادر نیز یکی از این دوست داشتن هاست که پایه شرعی داشته و نیازی به توضیح ندارد و بسیار نیز بر آن توصیه شده است.

رییس کمیسیون ویژه توسعه و عمران طوس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: یکی دیگر از این دوست داشتن ها دوست داشتن خواهران خود است که به آن تاکید زیادی نیز شده است، امروز اگر ما نمیتوانیم با بانوان و خانواده خود به استادیوم های فوتبال که یک نمونه کوچک از تبعیض و نابرابری است برویم به این دلیل است که ما نحوه مناسب تعامل با دختران و خواهران خود را نیاموخته ایم.

ریاضی اضافه کرد: اگر امروز درب استادیوم ها را باز کنند که بانوان به استادیوم بیایند شاید شرایط آن برای خانواده ها فراهم نباشد چون یاد نگرفتیم که درست رفتار کنیم، اما باید بدانیم اگر بانوان نادیده گرفته شوند ما نصف اجتماع را نادیده گرفتیم.

وی اظهار کرد: دوست داشتن بعدی دوست داشتن مردم است، اگر مردم همدیگر را دوست داشته باشند جامعه رنگ و بوی بهتری خواهد گرفت و آینده بهتری در انتظار ما خواهد بود.

رییس کمیسیون ویژه توسعه و عمران طوس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: مطالبی که در مورد اهمیت آموزش و پرورش مطرح شده همه مورد تایید اعضای شوراست و شورا افتخار دارد چند عضو فرهنگی را در خود جای داده است.

وی افزود: در حدودی که قانون مقرر می کند هر کمکی که از دست ما بربیاید دریغی نمی کنیم و به این مهم اعتماد قلبی داریم و یک نمونه از این اقدامات حداقلی اختصاص 3 درصد از هزینه پروانه های شهرداری به مدرسه ها بود که انجام شد.

همچنین رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد ضمن حضور در آیین آغاز سال تحصیلی در مدرسه شاهد طاها و با حضور در جمع دانش آموزان این مدرسه، خاطر نشان کرد: واقعیت این است که ما در شورای پنجم که با رای شما و با شعار تغییر بر سر کار آمد مبنای همه چیز را آموزش و پرورش و فرهنگ قرار دادیم و پایه هر چیز از آموزش و پرورش شروع می شود.

وی با اشاره به مصوبه اخیر شورای پنجم در خصوص آموزش و پرورش، بیان کرد: این حداقل کاری بوده که در خصوص آموزش و پرورش انجام دادیم و شورای شهر در این دوره هم در بحث سخت افزاری و هم نرم افزاری حامی آموزش و پرورش خواهد بود.

اصولی عنوان کرد: از همه شما نخبگان تقاضای همکاری، همیاری و مساعدت داریم و به سوی شما دست یاری دراز می کنیم ، دست یاری ما را دریابید و هر نقطه نظری دارید از ما دریغ نکنید.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: حضور ما در شورای شهر به معنای حضور شما تلقی می شود و ما خصوصا در کمیسیون فرهنگی منتظر دریافت نقطه نظرات شما هستیم.

وی همچنین خطاب به دانش آموزان گفت: 32 سال پیش در چنین روزی در اینچنین صف هایی ایستاده بودم و باید بگویم که زمان به سرعت می گذرد و شما باید بدانید که همه آینده این کشور و فرزندان ما از شما نشات میگیرد و سرنوشت ت ما به نوع آموزش، رفتار و نگاه شما گره خورده است.

وی ادامه داد: شما روزهای مهمی را پشت سر می گذارید، قدر این روزها را بدانید و بدانید شما مهم ترین و سرنوشت ساز ترین روزهای زندگیتان را در اینجا می سازید.

اصولی ادامه داد: خوب درس بخوانید و از تجربه بزرگترها استفاده کنید. تلاش کنید و بدانید که خیلی زود و مثل چشم بر هم زدن این روزهای زندگی می گذرد و شما تنها باید درس بخوانید و قدر این روزها را بدانید. 






منبع : شهردار آنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار