مدیر عامل آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: در 29 شهر این استان تنش آب وجود دارد لذا لزوم مصرف صحیح آب بیش از پیش احساس می شود.
کد خبر: ۴۹۷۳۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳ 21 September 2017
به گزارش تابناک : حسین اسماعیلیان چهارشنبه شب در مراسم معرفی مدیر جدید آبفای کاشمر با بیان اینکه تمام اقیلم استان خراسان رضوی خشک است، افزود: بیش از 80 درصد مصرف آب در بخش شرب، کشاورزی، صنعت و خدمات از سفره های آب زیر زمینی تامین می شود. 
وی اظهار کرد: در این استان رودخانه، سد و آب های سطحی چندانی نداریم و اتکا به سفره های آب زیر زمینی است و بارندگی های استان هم از میانگین کشوری آن کمتر است. 
وی گفت: به رغم اینکه در این زمینه فرهنگ سازی های بسیار صورت گرفته ولی همین میزان هم متناسب با بحران آب در کشور نیست. 
مدیر عامل آب و فاضلاب خراسان رضوی با بیان اینکه تمام 37 دشت استان خراسان رضوی ممنوعه بحرانی هستند از دشت کاشمر به عنوان یکی از دشت های ممنوعه بحرانی استان نام برد و افزود: وضعیت این دشت بسیار نگران کننده است. 
وی اظهار کرد: براساس آمار موجود جمعیت شهر ها همچنان در حال افزایش است و از طرفی منابع آب در کشور محدود و بارندگی ‌ها حدود یک سوم تا یک چهارم میانگین بارندگی در دیگر نقاط جهان است. 
وی گفت: از سوی دیگر آلوده شدن آب‌ های سطحی و زیرزمینی در حال افزایش است لذا مدیریت مصرف آب ضرورت غیرقابل انکار است. 
امام جمعه کاشمر هم در این مراسم با انتقاد از سوء مصرف آب گفت: ما با بحران آب مواجه نیستیم بلکه با فاجعه آب مواجه هستیم. 
سید کاظم طباطبایی افزود: با توجه به مشکلات کم ‌آبی و کمبود بارندگی این نوع مصرف آب در کشور به هیچ وجه قابل قبول نیست و نباید شرایط به گونه ‌ای باشد که هر کس بخواهد بتواند در مصرف آب زیاده ‌روی کند. 
وی بر لزوم اصلاح شیوه‌ های مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی تأکید کرد. 
در این مراسم علیرضا عباسی به عنوان رئیس جدید آبفای شهری کاشمر معرفی شد. 
کاشمر در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد. 





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار