رئیس هیئت اسکی خراسان رضوی گفت: درصدد برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات اسکی اتباع ساکن در خراسان رضوی هستیم.
کد خبر: ۴۹۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵ 18 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی علی‌رضا مختار‌زاده در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: با‌ توجه به اینکه ورزش اسکی یک ورزش خاص است و تنها اسکی بر روی برف در زمان زمستان برگزار می‌شود، هم‌ اکنون تنها در حال برنامه‌ریزی برای مسابقات زمستان هستیم که بر همین مبنا تاکنون تقویم فدراسیون به استان ارسال نشده است.

رئیس هیئت اسکی خراسان رضوی افزود: در کنار رشته اسکی روی برف اسکی روی چمن هم وجود دارد اما خراسان رضوی به دلیل نداشتن امکانات و زمین چمنی که در حد استاندارد‌های روز دنیا باشد و شیب ملایمی داشته باشد وجود ندارد که به همین دلیل تاکنون خراسان رضوی به ورزش اسکی روی چمن ورود نکرده که یکی دیگر از عوامل عدم ورود نداشتن محبوبیت این رشته در بین مردم است.

مختار‌زاده بیان کرد: برای اینکه بتوانیم به بحث اسکی روی چمن ورود پیدا کنیم باید حامیان مالی در سطح بسیار بالایی پیدا کنیم چرا که اسکی روی چمن هزینه‌های بسیار سرسام‌آوری دارد و تا زمانی که حامی مالی وجود نداشته باشد، ورود به این رشته کار اشتباهی است. هزینه‌های اسکی روی چمن مصنوعی از اسکی بر روی برف مصنوعی نیز بیشتر است.

وی تصریح کرد: به‌دنبال این هستیم که در ابتدای زمستان از جوانان منطقه دولت آباد محلی که پیست شیرباد وجود دارد استعدادیابی کنیم. تاکنون جلساتی با آموزش‌وپرورش جهت استعدادیابی دانش‌آموزان داشته ایم و فعلا در حال رایزنی هستیم اما تاحدی آموزش‌وپرورش تمایلی جهت اجرای طرح استعدادیابی به صورت مشترک را ندارد.

رئیس هیئت اسکی خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون در حال رایزنی با کسنولگری کشور‌هایی که در مشهد نمایندگی دارند هستیم تا بتوانیم مسابقات استانی بین اتباع حاضر در مشهد را در زمستان سال جاری برگزار کنیم.

***-

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار