مشهدالرضا در شب و روز عید غدیر پر از نور و سرور است، انعکاس نورافشانیها و جشنها در جای جای شهر فضا را شادمانه کرده و ولایتمداران دوستدار ائمه معصوم(ع) به جشن و شادمانی پرداخته ا ند.
کد خبر: ۴۹۱۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ 09 September 2017
به گزارش تابناک : همزمان با آغاز شب عید، نقاره های حرم رضوی نواختند و صدای آنها بر فضای شهر مستولی شد و بانگ روحبخش توحید در مشهدالرضا بپاخاست. در گوشه و کنار شهر ایستگاههای صلواتی به نام حضرت علی (ع) و فرزند گرانقدرش امام رضا (ع) برپا شده و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بین مومنان به توزیع شربت و شیرینی می پردازند.
همه مساجد، تکایا، محافل دینی و بقاع متبرکه در عید غدیر جشن بزرگ امامت و ولایت را برپا کرده اند و نوای مدیحه سرایی و شعرخوانی در وصف مولای متقیان علی(ع) از گوشه و کنار شهر به گوش می رسد. به مناسبت این عید بزرگ بسیاری از زوجهای جوان نیز پیوند خود را جشن گرفتند.
در شب عید غدیر حرم قدسی حال و هوای دیگری داشت، سراسر اماکن متبرکه آذین بندی شده و درخشش نور ساطع شده از ریسه ها شادمانی مومنان را فزونی بخشید. بوی عود و عنبر از هر صحن و سرا مشام جان را نوازش می داد و شعرخوانی ذاکران اهل بیت(ع) هر آن کس که به آستان بوسی هشتمین ستاره آسمان ولایت آمده بود را شادمان نمود.
خیابانهای منتهی به حرم مطهر رضوی نیز مملو از جمعیتی است که دسته دسته با دلهای شادمان به حرم مشرف می شوند و در ورودی های این آستان نیز خدام بارگاه منور امام رضا (ع) از زائران پذیرایی می کنند.
ویژه برنامه جشن عید غدیر هم قبل از نماز مغرب و عشاء در همه صحنها و رواقهای ویژه عموم زائران ایرانی و غیر ایرائی آغاز شد و تا پاسی از شب ادامه داشت.
تولیت آستان قدس رضوی در مراسم محوری جشن شب عید غدیر در میان زائران و مجاورانی که به پابوس امام رضا (ع) آمده بودند به ایراد سخنرانی پرداخت.
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی گفت: روز غدیر در بین اعیاد و ایام دیگر چون ستاره ای می درخشد و پیام غدیر همان گمشده زندگانی بشریت یعنی درس چگونه زیستن است.
وی افزود: ولایت به دو معناست که یکی گوش فرادادن به سخن ولی خدا و دیگری اطاعت از خدا و ولی اوست و پروردگار در برابر رسالت نبی مکرم اسلام و نعمت امامت و ولایت بر عموم بشر منت گذاشت.
او ادامه داد: این منت نشانه بزرگی نعمت امامت و ولایت است، اگر نعمت ولایت نبود زندگانی انسان با دیگر موجودات عالم فرقی نداشت و اگر ولی خدا بر روی زمین نمی بود تمام نظام تکوینی و تشریعی جهان مختل می‎ شد.
وی گفت: در زمان غیبت کبری امام زمان(عج) فقیه جامع الشرایط بر مسلمانان ولایت دارد. مزیت نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز از ولایت ناشی می شود زیرا هر نظامی که با ولایت همراه شود تقدس پیدا کرده و در اعمال و رفتار مردم در این نظام متبلور است.
او افزود: بزرگترین درس غدیر برای بشریت چگونه زیستن است، همه مشکلات امروز بشریت نیز از فاصله گرفتن از پیام غدیر نشات می گیرد.
حجت الاسلام رئیسی گفت: اتفاقاتی که اکنون در کشور میانمار برای مسلمانان مظلوم رخ می دهد جنایت مسلم علیه بشریت است. مدعیان حقوق بشر کجایند که اینک در برابر جنایت علیه مردم میانمار سکوت کرده اند. آیا نباید حقوق این مردم مظلوم مورد دفاع قرار گیرد، چه کسانی از این جنایت ها حمایت می کنند.
وی اظهار کرد: درس غدیر به واقع دوری جست از ظلم و آموختن رافت و انسانیت و درست زیستن در عالم است.






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار