چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۰۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 07 September 2017
تابناک فارس به نقل از شیرازه: محمد رضا عارف در کنگره بین‌المللی انجمن رمز ایران گفت: در یک سال گذشته یعنی از شهریور ماه 95 تا شهریور 96 سعی کردیم فعالیت‌های انجمن رمز ایران را از نظر کمی و کیفی ارتقا و تعاملات خود را با دستگاه‌های اجرایی توسعه دهیم. تا به امروز 14 کنفرانس انجمن رمز ایران برگزار شده است که چهاردهمین کنفرانس به میزبانی دانشگاه شیراز صورت گرفته است و پانزدهمین کنفرانس در شهریور ماه سال آینده به میزبانی دانشگاه آزاد تهران برگزار خواهد شد. 

رئیس کنگره بین‌المللی انجمن رمز ایران با تشکر از زحمات صورت گرفته، افزود: تاکنون 13 کارگاه آموزشی توسط شاخه‌های دانشجویی انجمن برگزار شده که با توجه به اولویت‌ها و ضرورت‌های جامعه هم‌اندیشی انجام شده تا در ارتقا مسائل علمی و فنی نقش ایفا کنیم. همچنین مجلات علمی و پژوهش انجمن در سطح A قرار دارد و درصدد هستیم اولین مجله علمی_پژوهشی انجمن به زبان فارسی با همکاری دانشکده خواجه نصیر توسی منتشر شود. 

قاسم حبيب آگهی،‌ معاون پژوهش و فناوري دانشگاه شيراز در ادامه برنامه گفت: با توسعه فضای مجازی خطرات جدی زیر ساخت‌های فنی و اقتصادی و . . . همه‌ کشورها از جمله ایران را تهدید می‌کند و این تهدیدها به عنوان چالش‌هایی جدی گریبان‌گیر دولت‌‌ها و سازمان‌ها و بخش‌های گوناگون صنعت شده است و می‌تواند خطر آفرین باشد. بنابراین باید آمادگی خود را برای مقابله با نرم‌افزارهای مخرب حفظ و ارتقا دهیم. همچنین باید ارتباط نزدیکی میان پژوهشگران این حوزه و کارشناسان صنایع و مدیران اجرایی ایجاد شود.


قاسم حبيب آگهی افزود: دانشگاه شیراز بعنوان یکی از دانشگاه‌های پیش‌رو در این زمینه در سال‌های گذشته فعالیت‌های قابل توجهی داشته است و بعنوان دانشگاه نسل سوم در حوزه‌های فناوری، علم، نوآوری و کارآفرینی دستاوردهای بسیاری به ارمغان آورده است. هدف از برگزاری چنین کنفرانس‌هایی آشنایی محققین و پژوهشگران با آخرین روش‌های مقابله با نرم‌افزارهای مخرب صنایع است. همچنین‌ با ارتقا سطح علمی جامعه مدیران اجرایی و صنایع را با چالش‌های پیش‌رو آشنا می‌کند تا مشکلات روز جامعه را به طور عینی و ملموس درک کنند. امیدواریم دستاوردهای این کنفرانس در سال‌های آینده مورد استفاده محققین قرار گیرد‌.


به گزارش شیرازه؛ از جمله محورهای كنفرانس بين المللي انجمن رمز ايران می‌توان به مواردی همچون مباني رمزشناسی، پياده سازی الگوريتم‌هاي رمزنگاری و حملات مرتبط ؛ امنيت شبكه ؛ پروتكل هاي امنيتي، نهان سازي اطلاعات، امنيت خدمات الكترونيكي، جرم يابي در فضاي مجازي و مسائل مربوط به حوزه امنيت فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره کرد. همچنین در این کنفرانس حدود 300 نفر از اساتيد،‌ دانشجويان،‌ پژوهشگران و فعالان عرصه امنيت فناوری اطلاعات و ارتباطات از سراسر كشور حضور پیدا کرده و در مدت دو روز برگزاری كنفرانس، ‌17 مقاله به صورت سخنراني و 22 مقاله در قالب پوسترارائه مي گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار