مدیر کل استاندارد یزد:
مدير كل استاندارد استان يزد گفت: با تحت پوشش قرار گرفتن مراکز تولید فرآورده‌های کنجدی، کیفیت این محصولات در اردکان به حد استاندارد خواهد رسید .
کد خبر: ۴۸۸۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 04 September 2017

به گزارش تابناک یزد، به گزارش ايسنا – منطقه يزد، «محمد حسین ماجدی اردکانی» در ديدار با فرماندار شهرستان اردكان با اشاره به فعاليت بيش از ١٨٠ واحد توليد فرآورده‌های كنجدی در اين شهرستان كه تنها با پروانه كسب به فعاليت مشغول هستند، بر ساماندهي كيفي واحدهاي توليدي مذکور به ويژه روغن كنجد تاكيد كرد.

وی کالاهایی همچون ارده، حلوا ارده، روغن ارده، روغن کنجد، کنجدبار، گز کنجدی، آرد کنجد، حاجی کنجد و شیره کنجد را بخش عمده فرآورده‌های کنجدی خواند و اظهار كرد: محصولات کنجدی سرشار از مواد معدنی از قبیل آهن، فسفر، کلسیم، منیزیوم و انواع ویتامین‌ها هستند که هر کدام از مواد گفته شده دارای خواص بسیار خوب و مفیدی بوده که بدین سبب اهمیت مصرف فراورده‌های مذکور را بیش از پیش روشن می‌سازد .

مدير كل استاندارد استان گفت: البته از بین محصولات گفته شده، روغن کنجد به دلیل فواید زیادش به عنوان ملکه روغن‌های مایع محسوب شده و از آنجایی كه این روغن مشمول استاندارد اجباري است، واحدهای تولیدی مربوطه، ملزم به دريافت پروانه كاربرد علامت استاندارد هستند.

ماجدي ادامه داد: براساس ماده 9 قانون اصلاح قوانین و مقررات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاهایی اجباری اعلام شود، پس از انقضای مهلت‌های مقرر، تولید، تمرکز، توزیع و فروش این گونه کالاها با کیفیت پایین‌تر از استاندارد مربوط یا بدون علامت استاندارد ایران، ممنوع است.

وي در ادامه گفت: قطعاً واحدهای آموزش دیده‌ایی که نسبت به تكميل مدارك و تجهيزات مورد نیاز خود اقدام كنند، تا اول دي ماه سالجاری پروانه خود را از اداره کل استاندارد استان، دريافت خواهند كرد، ضمن آن که بعد از این تاريخ واحدهاي فاقد پروانه شناسایی شده و با همكاري واحد بازرسي اصناف و تعزيرات حکومتی اقدامات قانوني براي تعطيلي آنها صورت خواهد پذیرفت .

ماجدي اردکانی در پایان تصریح کرد: ضمن لزوم هماهنگي با معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي شهید صدوقی یزد، خواستار اجراي هماهنگ این طرح در اسرع وقت هستیم.

«هادي مقيمي» فرماندار اردکان نیز در اين جلسه با مهم توصيف كردن موضوع و لزوم به ثمر رساندن آن، از رييس اتاق اصناف شهرستان خواست تا در روز ٢٠ شهريورماه سالجاری، دوره آموزشي براي اين دسته از توليدكنندگان و به منظور آشنايي با قوانين استاندارد برگزار كند./72

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار