سخنگوی ستاد هماهنگی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: سفر گردشگران خارجی به این استان طی پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 9.8 درصد بیشتر شده است.
کد خبر: ۴۸۸۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲ 02 September 2017
به گزارش تابناک : مهدی فروزان روز شنبه افزود: در این مدت در مجموع 585 هزار و 720 گردشگر خارجی به خراسان رضوی سفر کرده اند. تعداد گردشگران خارجی پارسال 567 هزار و 240 نفر بود. 
وی ادامه داد: از این تعداد 211 هزار و 727 نفر از مرزهای زمینی شامل مبادی مرزی باجگیران، سرخس، لطف آباد و دوغارون به مشهد سفر کرده اند. این رقم نسبت به سال پیش رشد 15 درصدی دارد. 
مدیرکل دفتر امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: همچنین آمار مسافران خارجی که از طریق فرودگاه شهید هاشمی نژاد در این فاصله زمانی وارد مشهد شده اند 361 هزار و 899 نفر بود. این رقم نیز نسبت به مدت مشابه پارسال چهار درصد بیشتر شده است. 
وی افزود: آمار زائران خارجی که از طریق ریلی به خراسان رضوی و مشهد سفر کرده اند نسبت به پارسال تغییری نداشت. ظرف پنج ماه گذشته امسال 12 هزار و 94 مسافر از این طریق زائر مشهدالرضا(ع) شده اند. 
خراسان رضوی و مشهد هر ساله میزبان حدود 27 میلیون زائر و مسافر است. دو میلیون نفر از این تعداد را گردشگران خارجی تشکیل می دهند. 





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار