مدیر‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم مطرح کرد
مدیر‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم گفت: طرح هادی روستایی طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تجاری و نیازهای عمومی روستا را مشخص می‌کند.
کد خبر: ۴۸۷۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۱ 01 September 2017
به گزارش تابناک قم، غلامرضا صالحی اظهار کرد: بنیاد مسکن در سال 1358 به فرمان امام خمینی(ره) به منظور تامین مسکن محرومان و همچنین توسعه و عمران روستاهای کشور و در راستای برنامه‌ها و سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن یک دفتر مرکزی در تهران، 31 شعبه در مرکز استان‌ها و بیش از 278 شعبه در سطح شهرستان‌های کشور دارد.

مدیر‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم تاکید کرد: عمده فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رسیدگی به محرومین و مستضعفین، توسعه عدالت اجتماعی و ایجاد بستری مناسب برای پیشرفت و سازندگی کشور است .

وی افزود: صدور اسناد مالکیت املاک روستایی، طرح بهسازی بافت با ارزش روستایی، ساماندهی کالبدی سکونت‌گاه‌های روستایی، تملک و واگذاری زمین‌های روستایی، خدمات فنی صدور پروانه ساختمان روستایی و طرح بهسازی روستا‌های نمونه از جمله فعالیت‌های بخش عمده روستایی است.

صالحی عنوان کرد: طرح هادی روستایی طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تجاری و نیازهای عمومی روستا را مشخص می‌کند.

وی ادامه داد: بر اساس سرشماری رسمی، استان قم دارای 204 روستای دارای سکنه است که 129 روستا دارای 20 خانوار بوده که این طرح در 131 روستا انجام شده است. 69 روستا کمتر از 20 خانوار است که تعداد 19 روستا تعیین محدوده شده است.

مدیر‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: به منظور ایجاد توسعه و عمران روستاها، تامین عادلانه امکانات، هدایت فیزیکی روستاها، ایجاد تسهیلات لازم در راستای بهبود مسکن روستائیان و خدمات عمومی، ارتقاء سطح بهداشت و رفاه روستائیان از جمله اهداف اجرای طرح هادی است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار