عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر چابکسازی ساختار معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: در حال حاضر مجموعه شهرداری تهران 17 هزار کارمند اضافی دارد.
کد خبر: ۴۸۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳ 16 June 2015
مجتبی شاکری روز سه شنبه در یکصد و شصت و دومین جلسه علنی شورای در جریان بررسی لایحه اصلاح بند 10 قسمت الف پیوست دوم مصوبه اصلاحی و تنقیحی مرتبط با ساماندهی وضعیت سازمان ها و شرکت های وابسته به شهرداری تهران مصوب سال 89 افزود: به عنوان مثال خانه شهریاران جوان به عنوان یکی از سازمان های وابسته به شهرداری تهران 30 هزار نفر نیرو دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه سال 89 شورای شهر خانه شهریاران جوان می بایست در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری ادغام می شد اظهار کرد: شهرداری تهران مدعی است که فعالیت این افراد در خانه شهریاران جوان هیچ هزینه ای را برای شهرداری دربر ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وجود برخی موازی کاری ها در سازمان های وابسته به شهرداری تهران افزود: اداره کل بانوان شهرداری تهران، ستاد توانمندسازی زنان و سازمان رفاه همگی در حوزه کارآفرینی فعالیت دارند.

محمد مهدی تندگویان یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه این جلسه گفت: نظام منظمی در بحث فعالیت های فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بلاتکلیفی در برنامه های فرهنگی شهرداری تهران مشهود است افزود: فعالیت های فرهنگی بسیج شهرداری تهران با 47 هزار نیرو کاملا در موازات سازمان فرهنگی و هنری و شرکت های وابسته به آن است که این مشکل باید با برنامه ریزی علمی و کارشناسی رفع شود.

براساس این گزارش، معصومه آباد عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه ادغام مجموعه شهریاران جوان با معاونت فرهنگی اجتماعی را موجب کاهش چشمگیر هزینه های مالی شهرداری تهران دانست و گفت: هدف از طرح چابکسازی و کاهش هزینه ها، انحلال شرکت های وابسته به شهرداری همچون خانه شهریاران جوان نیست بلکه منظور ادغام این خانه در معاونت فرهنگی اجتماعی است.

به گفته وی، فعالیت ها و اقدامات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مطلوب و قابل دفاع است و این سازمان گزارش مالی و هزینه ای خود را به شورا ارائه می کند.

آباد افزود: انتظار داریم این ادغام به گونه ای انجام شود که ۳۰ هزار عضو خانه شهریاران جوان در قالب معاونت اجتماعی شهرداری کار کرده و حقوق دریافت کنند.

پرویز سروری رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز دراین جلسه گفت: قرار بود که 52 شرکت وابسته به شهرداری تهران منحل شوند که از این تعداد تنها مستندات انحلال شش شرکت به شورا ارائه شده است.

وی افزود: دراین زمینه ضروری است که کلیت بحث انحلال شرکت های وابسته به شهرداری تهران به خوبی و براساس مدارک و مستندات روشن شود. 

مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه بحث اصلی ادغام شرکت های وابسته به شهرداری در سال 87 مطرح شد گفت: شهرداری تهران بیش از 100 شرکت و سازمان وابسته داشت که درحال حاضر این تعداد به 10 سازمان و شرکت کاهش یافته است.

وی افزود: خانه شهریاران جوان درحال حاضر زیر نظر سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران فعالیت می کند که نظر شهرداری تهران ادامه فعالیت این خانه تحت مدیریت و نظارت معاونت فرهنگی و اجتماعی است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: دراین زمینه به شهرداری تهران دو هفته فرصت داده شده تا وضعیت خانه شهریاران جوان و دیگر شرکت های وابسته را مشخص و گزارش کاملی را دراین زمینه به شورا ارائه کند.

به گفته چمران، سه کمیسیون های نظارت و حقوقی، فرهنگی اجتماعی و برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز موظفند لایحه اصلاح بند10 قسمت الف پیوست دوم مصوبه اصلاحی و تنقیحی مرتبط با ساماندهی وضعیت سازمان ها و شرکت های وابسته به شهرداری تهران مصوب سال 89 شورا را بررسی و گزارش نهایی کار را در صحن شورا ارائه کنند.

 اعضای شورای اسلامی شهر تهران در نهایت پیشنهاد رییس شورا مبنی مبنی بر تعیین مهلت دو هفته ای برای ارائه گزارش فعالیت خانه شهرایاران و بررسی لایحه ادغام از سوی کمیسیون تلفیق شورا را تصویب کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار