طرح جانمایی تابلوهای تبلیغاتی برای زیبایی بیشتر شهر تهیه شد
یک مسئول در شهرداری با بیان اینکه تاکنون هیچ طرحی برای جانمایی کارشناسی‌شده تابلوهای تبلیغاتی مشهد تهیه نشده از تهیه طرح تفصیلی جانمایی و جمع‌آوری تابلوهای غیرمجاز در شهر خبر داد.
کد خبر: ۴۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱ 16 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و سامان‌دهی مشاغل شهری شهرداری مشهد با حضور در مرکز ١٣٧روابط عمومی بیان کرد: در حال حاضر در سطح شهر مشهد تابلوهای غیرمجازی نصب شده است که نه‌تنها به شهروندان اطلاع‌رسانی نمی‌کند بلکه باعث نازیبایی بصری شهر نیز شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون هیچ طرحی برای جانمایی کارشناسی‌شده تابلوهای تبلیغاتی مشهد تهیه نشده است، ادامه داد: در این راستا با انتخاب مشاور، تهیه طرح تفصیلی جانمایی تابلوهای تبلیغاتی شهر مشهد در حال تهیه است.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و سامان‌دهی مشاغل شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: براساس این طرح تمامی محورهای شهر مشهد از نظر جانمایی برای نصب تابلوهای تبلیغاتی، نوع سازه و نوع تبلیغ کارشناسی می‌شود تا بتوان از این مسیر زیبایی بصری شهر را افزایش داد.
در حال جمع‌آوری تابلوهای غیرمجاز هستیم
محبی در ادامه با اشاره به جمع‌آوری تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز شهر نیز گفت: در کنار تهیه این طرح تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز معابر مشهد با حکم مراجع قضایی جمع‌آوری می‌شود که در مرحله اول تابلوهای غیرمجاز خیابان امام رضا(ع) جمع‌آوری شد.
وی افزود: در مرحله دوم با حکم مراجع قضایی تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز از انتهای بولوار وکیل‌آباد تا انتهای خیابان نخریسی در حال جمع‌آوری است. وی گفت: برای این اقدام در کنار اطلاع‌رسانی برای هر فرد خاطی، اخطاریه صادر شده است.
خودتان تابلو را جمع کنید! تا بیت المال هزینه نشود
محبی با تاکید بر مشارکت شهروندان در جمع‌آوری تابلوهای غیرمجاز تصریح کرد: از شهروندان تقاضا داریم تا قبل از اینکه از اعتبار بیت‌المال برای جمع‌آوری این نوع تابلوها هزینه شود خود نسبت به جمع‌آوری تابلوهایشان اقدام کنند.
وی ادامه داد: خوشبختانه شهروندان قانون‌مندی بودند که در این طرح با شهرداری همکاری داشته و خودشان نسبت به جمع‌آوری تابلو اقدام کردند که در این راستا کمال تشکر را از آنان داریم.
وی گفت: بعد از اتمام محور وکیل‌آباد تا نخریسی، جمع‌آوری تابلوهای غیرمجاز دیگر محورهای اصلی شهر با حکم مراجع قضایی آغاز خواهد شد و به شهروندان قول می‌دهیم که این طرح ادامه خواهد یافت.
در سامان‌دهی مشاغل مزاحم موفق نبودیم
محبی در ادامه به موضوع مشاغل مزاحم شهری اشاره کرد و در این خصوص گفت: بیشترین درخواست و معضلاتی که امروز از سوی شهروندان مطرح شد وجود مشاغل مزاحم بود. وی تصریح کرد: باید به این موضوع اذعان کرد که به‌راحتی نمی‎توانیم رضایت شهروندان را درخصوص جمع‌آوری این‌گونه مشاغل کسب کنیم مگر اینکه فعالیت آنان در سطح شهر به صفر برسدکه این مهم نظارت بیشتر را می‌طلبد. وی گفت: متاسفانه در سامان‌دهی مشاغل مزاحم مشهد موفقیت زیادی کسب نکردیم و دلیل آن زمان‌بربودن ساخت مجتمع‌های سامان‌دهی است.
سایر نهادها همکاری کنند
محبی ادامه داد: با این وجود در حال حاضر مجتمع‌هایی ساخته شده است یا مراحل پایانی ساخت خود را می‌گذراند و به‌زودی شاهد انتقال دسته‌ای از مشاغل مزاحم در سطح شهر مانند صافکاری و نقاشی خودرو هستیم. وی خاطرنشان کرد: دیگر نهادها مانند نیروی انتظامی، مراجع قضایی و اتحادیه‌ها نیز باید با شهرداری در این مسیر همکاری داشته باشند؛ چرا که حمایت آنان پشتوانه شهرداری برای موفقیت در این کار بزرگ است؛ از طرفی شهرداری نیز نهایت همکاری را با اتحادیه‌ها نسبت به تغییر کاربری اراضی و صدور پروانه‌ها خواهد داشت.
این مقام مسئول البته توضیح نداد که در مواجهه با تابلوهایی که در داخل ملک شخصی افراد و همچنین داخل محوطه یا سر درب برخی مراکز و نهادها مانند آستانقدس رضوی واقع شده چه راهکاری مدنظر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار