نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس:
نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: در تمامی جهان در کنار حفظ آثار تاریخی به توسعه و بازآفرینی شهری می پردازند و در استان قزوین نیز باید همین روند در پیش گرفته شود.
کد خبر: ۴۸۳۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ 26 August 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از  ایرنا، سیده حمیده زرآبادی روز پنجشنبه در نشست ستاد بازآفرینی پایدار شهری که در استانداری قزوین برگزار شد با تبریک هفته دولت؛افزود: نقش دستگاه ها و وظایف آنها در اجرای پروژه های بازآفرینی باید مشخص شود تا بتوان به صورت علمی و کارشناسی شده در مورد طرح ها و برنامه های مربوط به این حوزه نظر داد.
وی با اشاره به طرح باز آفرینی شهری،ادامه داد: نباید آثار تاریخی و فرهنگی را به عنوان مانعی در برابر توسعه بافت های فرسوده قلمداد کرد چون در تمامی کشورهای جهان ضمن حمایت از میراث تاریخی و فرهنگی توسعه بافت های فرسوده و ناکارآمد نیز در دستور کار قرار می گیرد.
زرآبادی با اشاره به ساماندهی حاشیه شهرها،گفت: 451 پروژه در وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی حاشیه نشینی در 118 شهر و 191 محله در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم در استان قزوین نیز گزارشی از شهرها و محله های هدف احیا و بازآفرینی تهیه و تنظیم شود.
وی با بیان اینکه توسعه ایستگاه راه آهن قزوین در قالب طرح TOD (توسعه شهری مبتنی بر حمل و نقل) باید انجام شود ولی نمی توان از توسعه مترو هشتگرد به قزوین عبور کرد،افزود: طرح توسعه مترو یک طرح ملی است که 9 استان کشور می توانند از آن استفاده کنند ولی توسعه راه آهن یک پروژه محلی است.
زرآبادی در پایان با تبریک به کابینه دوازهم که رای اعتماد از مجلس گرفت،افزود:امیدواریم با همدلی و هماهنگی در میان دستگاه ها و وزیران دولت دوازدهم شاهد توسعه کشور و استان در همه حوزه ها و ابعاد باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار