رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام:
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مدرک‌گرایی به ضرر سیستم آموزشی کشور است، گفت: جامعه علمی کشور باید در مسیر تخصص‌گرایی گام بردارد و بی‌شک مدرک فاقد تخصص و کارایی لازم نتیجه و کاربردی ندارد و بی‌ثمر است.
کد خبر: ۴۸۲۴۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸ 22 August 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از خبرگزاری تسنیم،علی‌اکبر ولایتی در سمینار بررسی نقش و جایگاه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی غیردولتی در پیشبرد سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در اُفُق ۱۴۰۴، اظهار داشت: آموزش عالی به سرنوشت یک کشور بستگی دارد و باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که ضوابط علمی، آموزشی و قانونی رعایت شود تا ارزش مدارک اعطائی پایین نیاید.
وی با بیان اینکه مدرک‌گرایی به ضرر سیستم آموزشی کشور، ملت، اساتید، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان بوده است، افزود: جامعه علمی کشور باید در مسیر تخصص‌گرایی گام بردارد و بی‌شک مدرک فاقد تخصص و کارایی لازم نتیجه و کاربردی ندارد و بی‌ثمر است و فقط وقت و هزینه صرف اخذ مدرک شده و نه کسب علم و تخصص و باید این نگاه غلط تغییر کند.
رئیس هیئت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه ایران جایگاه ویژه‌ای در حوزه‌های علمی و پژوهشی در سطح منطقه و جهان برخوردار است، خاطرنشان کرد: در صورتیکه همکاری‌های علمی و آموزشی و هماهنگی مجموعه‌های علمی و آموزشی با دیگر کشورها به‌خوبی انجام شود و کشورهای دیگر امکانات علمی و آموزشی ما را ببینند مشتاق ادامه تحصیل در رشته‌های مختلف تحصیلی به‌خصوص رشته‌های پزشکی در ایران می‌شوند؛ همانند کاری که جامعه‌المصطفی‌العالمیه در مورد پذیرش طلبه‌های خارجی انجام داده است.
ولایتی خواستار افزایش تعاملات و همکاری‌های علمی و دانشگاهی شد و تصریح کرد: همکاری میان دانشگاه‌های مختلف باید افزایش یابد و بیشتر از گذشته بشود تا کارها به‌خوبی و بی‌نقص پیش برود.
وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی، موسسات آموزش عالی و دیگر مجموعه‌های علمی و آموزشی خصوصی، غیرانتفاعی و غیردولتی متعلق به افراد خاصی نیست، بلکه تمامی این مجموعه‌ها اعم از دولتی و غیردولتی، متعلق به نظام و مردم بوده است و در هر شهری که چنین مجموعه‌هایی تاسیس شده است مردم کمک کرده‌اند و در برخی مجموعه‌ها هم در کنار کمک‌های مردمی شاهد آن بوده‌ایم نیز دولت هم کمک کرده است.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سند ابلاغی مقام معظم معظم رهبری به سران قوای سه‌گانه در رابطه چشم‌اندازهای اُفُق ۱۴۰۴، گفت: در این سند ابلاغی آمده است که ايران كشوری توسعه يافته و با هویتی اسلامی و انقلابی و مردمی ولایی بوده که در جايگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه قرار دارد و به فرموده ایشان کشورمان در بسیاری از حوزه‌ها الهام بخش در جهان اسلام بوده و در حوزه روابط بین‌الملل تعاملات سازنده و مؤثری با دیگر کشورها دارد.
ولایتی با بیان اینکه اگر ما بخواهیم فرار مغزها را نداشته باشیم باید به این امر اهتمامی جدی داشته باشم، گفت: باید زمینه‌ها را برای فعالیت نخبگان و متخصصان ایرانی آماده کنیم و ملت ایران جزو میهن‌دوست‌ترین ملت‌های عالم است و قدیمی‌ترین فرهنگ مربوط در جهان که آثارش همچنان وجود دارد، فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی با سابقه‌ای ۱۰ هزار ساله بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار