رئیس موسسه مسجد گفت: ۴۶ درصد نخبگانکشور اوقات فراغت خود را در مساجد گذرانده اند که این موضوع بیانگر اهمیت جایگاه این مکانهای مذهبی استو باید مورد توجه بیشتر در فرهنگ سازی قرار گیرد.
کد خبر: ۴۸۲۱۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳ 22 August 2017
حجت الاسلام محمدتقی قرائتی در همایش روز جهانی مسجد که با حضور علما و روحانیون، ائمه جمعه، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، رئیس حوزه علمیه استان، مشاور استاندار در امور روحانیون در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجدالنبی برگزار شد اظهارداشت: تولیت مساجد با خداست و نباید آن را متعلق به خود بدانیم و اگر در جایی این موضوع شنیده شده مربوط به وقفیات آن است.

وی بیان کرد: مسجد خانه خدا و محل عبادت و خودسازی و نزدیک شدن به معبود است و نباید در آن منکری صورت گیرد و در برگزاری مراسم و برنامه های فرهنگی باید دقت و مراقبت لازم صورت گیرد تا قداست و جایگاه این اماکن حفظ شود.

۴۶ درصد نخبگان از مساجد برخواسته اند

رئیس موسسه مسجد اظهارداشت: آمارها نشان می دهد ۴۶ درصد نخبگان کشور کسانی هستند که اوقات فراغت خود را در مساجد سپری کرده اند و دو درصد از مراکز فرهنگی برخواسته اند و این موضوع اهمیت این اماکن دینی را بخوبی نشان می دهد.

حجت الاسلام قرائتی یادآورشد: مساجد محل امنی برای همگان هستند که هر کس در آن وارد شد از هر قوم و ملیت و دینی که باشد در امان الهی است و ما باید از این اماکن برای پیشبرد امور فرهنگی و مذهبی بهتر استفاده کنیم.

وی اظهارداشت: اگر آنقدر که در ساخت فرهنگ سرا و مدرسه همت کرده ایم به مساجد هم توجه می کردیم بسیاری از اسیب های اجتماعی کاهش یافته و پرونده های دادگاهها کم شده بود.

قرائتی بیان کرد: مسجد می تواند از وقوع جرم و منکر و گناه در جامعه جلوگیری کند و به سلامت جامعه کمک کند.

در ادامه این مراسم سرودی توسط دانش آموزان اجرا شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار