تندیس امیر سرلشکر خلبان شهید امرالله اسعدی در قوچان رونمایی شد.
کد خبر: ۴۸۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲ 15 June 2015
شهردار قوچان در مراسم رونمایی از تندیس و یادمان شهید اسعدی و ماکت هواپیمای F5 میدان دفاع مقدس قوچان در جمع مسئولان و خانواده‌های معظم شهدای این شهرستان اظهار کرد: مدل‌ها و الگوهای متفاوتی از جمله چاپ کتب و نشریه برای نشر فرهنگ ایثار و شهادت وجود دارد و حوزه بصری یکی از حوزه‌های مغفول مانده در این زمینه است.

محمد صالحی‌فرد با بیان اینکه در بسیاری از کشورها یاد سربازان کشته شده خود در جنگ‌های مختلف را گرامی می‌دارند، گفت: رویکرد ایران اسلامی در حوزه ارزش‌های دفاع مقدس و دفاع از میهن با بسیاری از کشورها متفاوت بوده اما چقدر در حوزه ساختار شهری توانستیم این شهدا را به نسل‌های بعد به ویژه جوانان معرفی کنیم؟

شهردار قوچان با تأکید بر این مطلب که باید در ساختار شهری به دنبال نگاه‌ها و جلوه‌های بصری در این زمینه باشیم، بیان کرد: یادمان شهدا به ویژه اِلمان و تندیس امیر سرلشکر خلبان شهید امرالله اسعدی در قوچان یکی از جلوه‌های بصری در حوزه نشر فرهنگ و ارزش شهدا به شمار می‌آید.

وی با اشاره به این موضوع که پروژه ساخت تندیس و یادمان شهید اسعدی در میدان دفاع مقدس قوچان از زمستان 92 آغاز شد، تصریح کرد: مجسمه و تندیس این شهید خلبان دارای 3 متر و 40 سانتی متر طول و از جنس کامپوزیت بوده و ماکت هواپیمای F5 نیز در ابعاد واقعی در این میدان توسط نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تهیه و نصب شده است.

صالحی‌فرد با تأکید بر این مطلب که شورای اسلامی و شهرداری این شهر به دنبال ایجاد منظر مناسب شهری در دیدگاه شهروندان است، یادآور شد: اقدامات زیادی از جمله نقاشی‌های دیواری و جلوه‌های بصری در دستور کار حوزه شهری شهرداری و شورای شهر قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار