برای پنجمین سال متمادی;
به گزارش خبرنگار ما ، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این سازمان پرداخت و اظهار داشت: 56 هکتار از زمین‌های موقوفی استان طی مذاکره با منابع طبیعی رفع اختلاف شده است.
کد خبر: ۴۸۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰ 15 June 2015

وی با بیان این‌که تمامی تلاش‌ها برای احیای موقوفات استان به عنوان فدک اهل بیت صورت گرفته است، گفت: بر اساس تفاهم نامه ای با اداره کل منابع طبیعی استان آذربایجان‌شرقی امضا شد، کارگروه سه جانبه ای متشکل از اوقاف، منابع طبیعی و اداره کل ثبت برای رفع اختلاف تشکیل شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه استان آذربایجانشرقی از برگزاری دو طرح «ضیافت الهی» و «نشاط معنوی» در 35 امامزاده استان در طول ماه مبارک رمضان خبر داد.

وی اظهار داشت: طبق روال سال‌های گذشته و در راستای تحقق بخشیدن به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی شهر و استان، امسال نیز در آستانه فرارسیدن ماه پرفیض و برکت رمضان و قرارگیری در فصل تابستان، دو طرح «ضیافت الهی» و «نشاط معنوی» درامامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه زمان شروع طرح ضیافت الهی از 27 خرداد تا 13 مرداد خواهد بود، افزود: مراسم افتتاحیه این طرح به‌صورت نمادین دریکی از امامزادگان تبریز برگزار و مراسم اختتامیه نیز، 15 مرداد برگزار می‌شود.

حسینی اجرای برنامه‌های متنوع اخلاقی، تربیتی و آموزشی برای دانش‌آموزان، برگزاری کارگاه‌های تصحیح نماز، اجرای اردوهای فرهنگی و بازدید از امامزادگان، برپایی کلاس‌های آموزشی برای کودکان و نوجوانان به همراه والدین و... ازجمله برنامه‌های طرح ضیافت الهی برشمرد و ادامه داد: در پایان این طرح، آزمونی برای شرکت‌کنندگان برگزار و در مراسم اختتامیه از برگزیده‌های این آزمون تجلیل به‌عمل خواهد آمد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به طرح نشاط معنوی نیز گفت: 35 امامزاده استان میزبان این طرح هستند که از شاخص ترین آنها می‌توان امامزاده سیدحمزه تبریز، دال زال تبریز، سیدابراهیم تبریز، نوجه مهر جلفا، سیدشعیب دوزال جلفا، سیدابراهیم و سیدمحمد مراغه، سیداسماعیل میانه، سیداحمد و سیدابراهیم مرند و سیدحسین بن عبدالغفار در اسکو را نام برد.

وی اجرای طرح نشاط معنوی را در راستای غنیسازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در دو بخش مجزای خواهران و برداران دانست و خاطرنشان کرد: دراین طرح کلاسهای قرآنی در رشتههای روخوانی، تجوید، حفظ و قرائت برگزار می‏شود و همچنین در کنار این کلاسها مباحث مختلف اعتقادی و دینی، اردوهای تفریحی، برنامههای ورزشی، کارگاه‌های مهارت زندگی، کلاس‌های تقویتی، هنری و صنایع دستی اجرا می‏شود.

حسینی برپایی خیمههای معرفت را از دیگر برنامههای جنبی این طرح ذکر کرد و گفت: در این خیمهها مربیان و روحانیون اعزامی از قم و استان به رفع شبهات و پاسخگویی به سوالات مردم میپردازند.

وی مهمترین هدف از برگزاری چنین طرح‌هایی را آشنایی هرچه بیشتر مردم و بهویژه قشر نوجوان و جوان جامعه با مباحث معنوی و قرآنی عنوان کرد و ادامه داد: هرچه ارتباط مردم با امامزادگان و مساجد افزایش یابد، می‌توانند نیازهای معنوی و گمشده‌های روحی خود را دراین اماکن مقدسه بیابند و از شر تهاجمات فرهنگی و مبتذل غربی خود و خانواده خود را مصون دارند.

رئیس اوقاف استان ضمن خاطر نشان ساختن دهه آخر شعبان با عنوان غباررویی امازادگان و بقاع متبرکه،افزود:این آیین به صورت نمادین قبل از ماه رمضان در یکی از امازادگان تبریز صورت می گیرد.

حسینی در پایان اذعان داشت:با توجه به پتانسیل و ظرفیت خوبی که در استان وجود دارد سال گذشته در ایام ماه مبارک رمضان 58هزار نفر در امامزادگان استان اسکان داده شده بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :