اعتراض نمایندگان به بی‌توجهی به اقوام در کابینه دولت؛
در زمان ریاست جمهوری مقام معظم رهبری، بیشتر از 10 نفر در کابینه‌‌ دولت از آذربایجان حضور داشتند.
کد خبر: ۴۷۸۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸ 15 August 2017

به گزارش تابناک اردبیل، بررسی برنامه‌های کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم در حالی از صبح امروز با سخنرانی رئیس جمهور و دفاع او از فهرست کابینه در پارلمان شروع شد که همچنان نمایندگان استان‌های مختلف کشور از آنچه که بی‌توجهی رئیس جمهور به اقوام در کابینه پیشنهادی یاد می کنند، اعتراض دارند.

حسن روحانی در بحبوحه رقابت های انتخابات اخیر ریاست جمهوری در میان سایر نامزدها، بیشترین مانور تبلیغاتی را روی قومیت ها به کار برد و توانست رای بالایی را از طریق وعده هایی که به آنها داشت کسب کند.

اکنون نمایندگان شمالغرب کشور این سئوال را از رئیس جمهور دارند که چرا با وجود وعده هایی که در انتخابات مطرح کرد حتی یک نفر نیز از شخصیت های علمی و مدیریتی و ذخایر غنی نیروی انسانی توانمند و متعهد و متخصص این منطقه از کابینه خود استفاده نکرده است.

نادر قاضی پور نماینده ارومیه و نایب رئیس فراکسیون مناطق ترک نشین مجلس در واکنش به اقدام رئیس جمهور با اعلام این که بیش از50 درصد جمعیت ایران به زبان شیرین ترکی تکلم می کنند هشدار داد اکنون که وزیران ترک زبان، کاردان، متخصص و متعهد برای کابینه معرفی نشدند، دولت اصلا از فراکسیون مناطق ترک نشین که ۱۱۰ عضو دارد انتظار رای دادن به وزرای معرفی شده را نداشته باشد.

محمد حسن نژاد نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس هم در صحن علنی در تذکری شفاهی به عدم انتخاب وزرای ترک در کابینه پیشنهادی حسن روحانی اعتراض و این لیست را «سئوال برانگیز» و «غیرقابل قبول» خواند.

سلمان خدادادی نماینده مردم ملکان در مجلس هم با انتقاد شدید از رئیس جمهور به خاطر بی اعتنایی به سرمایه عظیم انسانی و مدیریتی آذربایجان در ترکیب کابینه دوازدهم به حضور حداکثری آذربایجانی‌‌ها در کابینه دولت مقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد: در زمان ریاست جمهوری مقام معظم رهبری، بیشتر از ده نفر در کابینه‌‌شان، آذربایجانی فعالیت داشت که این نه به خاطر نگاه قومیتی‌‌شان بلکه از باب لیاقت و شایستگی آذربایجانی‌‌ها بود.

وی با اشاره به رای بالای مردم آذربایجان به روحانی عنوان کرد: انتظارات بالاتری نسبت به دولت آقای روحانی که شعار قومیت‌‌ و تحقق عدالت را داده بودند داشتیم، این رفتار در ترکیب کابینه پیشنهادی جای گلایه دارد و این هم گلایه مردمی است که با ما تماس می‌‌گیرند.

یعقوب شیویاری نماینده مردم میانه هم در اعتراض به اقدام رئیس جمهور در معرفی وزرای پیشنهادی منهای شخصیت های آذربایجانی به فراکسیون مناطق ترک نشین در مجلس اشاره کرد و گفت: اگر اتحاد و وفاق بین 110 نماینده ترک زبان وجود داشته باشد می‌توانیم به کسانی که نمی‌خواهیم رای ندهیم و اعتراض خودمان را آنجا عملی کنیم.

همچنین عليرضا محجوب نماینده تهران، نادر قاضي پور نماینده ارومیه و محمدحسين فرهنگي نماینده تبریز سه نماينده اي بودند كه در صحن علنی مجلس به رئيس جمهور نسبت به ‌استفاده نكردن از وزراي ترك زبان در کابینه پیشنهادی ، تذكر كتبي دادند.

علی اصغر شعردوست رئیس بنیاد شهریار و نماینده اسبق تبریز در واکنش به عدم حضور شخصیت های آذربایجان در میان وزرای پیشنهادی کابینه دولت دوازدهم اظهار داشت: لیست اسامی وزرای پیشنهادى دولت محترم به مجلس شوراى اسلامى و نکته عجیب سهم نزدیک به صفر آذربایجان که مطمئناً نیاز به واکاوى و ریشه یابى دارد.

به گزارش سبلان ما، تا کنون هیچ اظهارنظر جدی و شفاف از نمایندگان استان اردبیل در خصوص رفتار رئیس جمهور و بی اعتنایی ایشان به اقوام مختلف منجمله شخصیت های علمی و مدیریتی آذربایجان صورت نگرفته و انتظار می رود آنان در جریان بررسی برنامه های پیشنهادی وزرا و رای گیری، مطالبات و انتقادهای موکلین خود به این رویه ناشایست را انتقال دهند و با رای خود تاثیرگذار باشند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ممد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
همانطور که راه آهن و پتروشیمیاردبیل را تعطیل کردن آذربایجانی هارا کلا از دایره قدرت حذف کردند نمایندگان بی خیال ماهم در خواب دور می آیید برای رای گرفتن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار