حذف محمدعلی جوادی از گود بررسی ها، فضای انتخاب شهردار آینده را وارد فصل جدیدی کرد به گونه ای که با انصراف جوادی، برخی شنیده ها حاکی از عدم پذیرش شهرداری اصفهان از سوی برخی گزینه های بالقوه اصلاح طلب که نامشان در میان هشت گزینه نهایی وجود دارد، است.
کد خبر: ۴۷۸۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ 14 August 2017

به گزارش تابناک : روند بررسی گزینه های مطرح شده برای انتخاب شهردار آینده اصفهان این روزها پشت درهای بسته و بدون اطلاع رسانی از سوی منتخبان شورای پنجم در  حال انجام است و همین مسئله سبب شده تا طیف های مختلف سیاسی و حتی برخی منتخبان نیز خود لب به انتقاد باز کنند.

هرچند بسیاری از منتخبان شورای پنجم پیش از آغاز بررسی سوابق و دریافت برنامه از سوی کاندیداهای شهرداری، خبر از شفاف سازی در این خصوص داده بودند اما با آغاز این پروسه که از دو روز پیش شروع شد، هیچ خبری از جزئیات جلسه منتخبان با نامزدهای شهرداری اصفهان به بیرون درز نکرده است.

اصلاح طلبان اصفهان که در دوره های پیشین یکی از ضعف های شورای شهر را عدم شفافیت با مردم می دانستند، حالا خود همان راه مورد نقد را می روند و نتوانسته اند در ابتدای کار خود افکار عمومی را نسبت به تصمیماتشان اقناع کنند.

در آخرین تحولاتی که بر سر انتخاب شهردار آینده اصفهان رقم خورده است، جمالی نژاد که یکی از گزینه های اصولگرای این میدان است، با پیشنهادهایی از سوی شهرداری رشت و یزد روبرو شده است و جلساتی نیز با اعضای شورای این شهرها در روزهای اخیر برگزار کرده است.

از میان گزینه های اصلاح طلب هم روز گذشته محمدعلی جوادی بعد از حضور در جلسه با منتخبان پنجم، انصراف خود را از کاندیداتوری به دلیل تمایل برای خدمت در مناصب ملی اعلام کرد.

حذف محمدعلی جوادی از گود بررسی ها، فضای انتخاب شهردار آینده را وارد فصل جدیدی کرد به گونه ای که با انصراف جوادی، برخی شنیده ها حاکی از عدم پذیرش شهرداری اصفهان از سوی برخی گزینه های بالقوه اصلاح طلب که نامشان در میان هشت گزینه نهایی وجود دارد، است.

نوروزی و محمود حسینی از دیگر گزینه های محتمل اصلاح طلبان برای مدیریت شهری هستند که به نظر می رسد بعد از تحولات سیاسی و محفلی که با انصراف جوادی به جود آمد، اصلاح طلبان با دو قطب متفاوت دو جبهه برای حمایت از حجت الله میرزائی و مهدی فاتحی را تشکیل داده اند.

حجت الله میرزائی مردی از تبار چهار محال و بختیاری و مورد حمایت ربیعی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی است و انتظار می رود در صورت پشتیبانی جدی اصلاح طلبان اصفهان از این گزینه، به دلیل اختلافاتی که بر سر زاینده رود بین اصفهان و چهارمحال وجود دارد، هزینه های رای جریان اصلاحات چندین برابر شود.

در سوی دیگر میدان، مهدی فاتحی در حالی از حمایت جوانان اصلاح طلب اصفهان برخوردار است که عملکرد او در شهرداری بهارستان و پرونده ای که در ماه های اخیر در خصوص مسائل مالی برای او تشکیل شد، راه دشواری را برای اعتمادسازی بین مردم و شورای آتی، خواهد ساخت.

حال با روندی که شورای پنجم اصفهان در بررسی گزینه های مورد نظر در پیش گرفته است برخی بر این باوراند گزینه اصلی شهرداری اصفهان ممکن است از میان هشت نفر نهایی که قرار است در مراحل حذفی به 4 نفر و در نهایت به 2 نفر کاهش یابد، نباشد و منتخبان اصلاح طلب در روزهای آخر چهره جدیدی را برای رایزنی به جلسات محفلی خود دعوت کنند!.





منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار