مدیرکل بهزیستی استان قم:
مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به اینکه مردم به مؤسسات خیریه مجوز دار کمک کنند، گفت: بازگشت متکدی های بعد از آزاد شدن از مراکز بهزیستی به سطح شهر یک سیکل معیوب است که تنها را هم مقابله، عدم کمک مردم به متکدیان است.
کد خبر: ۴۷۷۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹ 13 August 2017
به گزارش تابناک قم، دکتر رضا سلیقه با اشاره به متکدیان در شهر، اظهار داشت: طبق روال متکدی هایی که در داخل شهر وجود دارد جمع آوری می شوند که این مسائل هزینه هم دارد.

وی ادامه داد: درحالی‌که ما شاهد این مسئله هستیم که چون تکدیگری درآمد خوبی دارد متکدیان بازهم به روال قبل خود بازمی گردند که باید این سیکل درست شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به اینکه تکدیگری برای این افراد شغل محسوب می شود، گفت: متکدیان از سطح شهر جمع آوری و در مرکز قرار می گیرند و بعد طی برخی اقدامات دوباره آزاد و آن‌ها دوباره شروع به تکدیگری می کنند که این سیکل معیوب است.

وی افزود: به همین دلیل از مردم خواهش داریم اگر قصد کمک دارند به جایگاه سازمان های حمایتی و مؤسسات خیریه ای که دارای مجوز هستند کمک کنند  تا به دست نیازمندان برسد.

سلیقه با اشاره به اصلاح این سیکل معیوب، خاطرنشان شد: مسئله تکدیگری برای چهره و جلوه شهر مناسب نیست به همین دلیل تنها راه جمع آوری متکدیان این است که مردم به آن‌ها کمک نکنند.

وی عنوان داشت: افراد متکدی که توسط مأموران شهرداری به مرکز منتقل می شوند اکثراً دارای وضع مالی خوبی هستند و یا برخی سابق اعتیاد دارند.

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به اینکه متکدیان چند دسته هستند، تأکید کرد: برخی افراد باند هستند به نوعی که این افراد سودجو از کودکان و زنان سوء استفاده می کنند و این افراد را بر سر چهار راه ها و خیابان ها پیاده می کنند و شب دوباره آن‌ها را جمع آوری و به محل اسکان خود می برند.

وی اضافه کرد: برخی دیگر افرادی هستند که سابقه اعتیاد دارند و این کمک ها را صرف خرید مواد مخدر خود می کنند؛ افرادی که به این مکان منتقل می شوند دارای مبالغ بسیاری هستند به عنوان مثال فردی دارای 9میلیون تومان همراه داشته است.

منبع: قم فردا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار