مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقی استان تهران به برگزاری برنامه های آموزشی آبفای جنوب شرق استان تهران برای اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان اشاره کرد و افزود: اصلاح و نوسازی شبکه های فرسوده توزیع آب از اقدامات مهم در شهرستان قرچک است.
کد خبر: ۴۷۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷ 14 June 2015
علیرضا کارگری با مصرف بهینه و اصولی آب،ضمن صیانت از آن، امانتدار این مایه حیاتی برای نسل آینده باشیم و همچنین فیش های آب را به عنوان مشترکین کم مصرف با افتخار دردستان شان به نمایش بگذارند.

وی در ادامه جایگاه انقلابی شهرستان قرچک را به عنوان مشهد شهدای مظلوم پانزده خردادسال 42 خطاب کرد و با قرائت آیه هایی از سوره مومنون، آب را از نعمات و امانات الهی دانست و افزود: خداوند بزرگ و بلندمرتبه در ابتدای این سوره به صفات مومنین اشاره کرد و در آیه هشتم صفات پنجم و ششم مومنان را که همان امانتداری است بیان می کند بنابراین همه ما باید مصداق این آیه شریفه از آب که بعنوان امانت الهی محسوب می شود با مصرف بهینه صیانت نمائیم و امانتدار خوب در زمین باشیم.

مدیرعامل شرکت آبفای جنوب شرقی با اشاره به برنامه ریزی های دولت در بخش کشاورزی نهضت کاهش هدر رفت آب را با اجرای طرح کاهش تلفات در انتقال آب را با 85 درصد اعتبار دولتی و 15 درصد مشارکت مردمی آغاز نموده که در این خصوص استقبال بی نظیر کشاورزان منطقه از برنامه جلوتر است.

کارگری با بیان این مطلب که در بخش آب شهری نیز برنامه ها و اقدامات مثبتی برای جلوگیری از آلودگی و هدر رفت آب شروع شده، تصریح کرد: استفاده مجدد از فاضلاب شهری که اکنون باعث آلودگی و از بین رفتن همین مقدار آب محدود می شود مطابق برنامه جدید بازنگری شده  و با اجرای طرح فاضلاب  ظرف مدت 4سال با اجرای 62 کیلومتر خطوط اصلی و 128کیلومتر خطوط فرعی و احداث تصفیه خانه با ظرفیت 36000 متر مکعب در شبانه روز در همین راستا انجام می شود.

مدیرعامل شرکت آبفای جنوب شرقی اصلاح و نوسازی شبکه های فرسوده توزیع آب را از اقدامات مهم در شهرستان قرچک به منظور کاهش تلفات  برشمردو خاطرنشان کرد: در بخش شبکه های توزیع آب شهری به لحاظ فرسودگی بایستی در اولویت اول 140کیلومتر از 350کیلومتر حدود 40 درصد شبکه را در زمان کوتاه پنج ساله اصلاح نمائیم که بتوانیم با مشارکت مردم مطابق برنامه سالانه تلفات را حداقل دو درصدکاهش دهیم.

رئیس هیئت مدیره آبفای جنوب شرقی با بیان این مطلب که با برنامه ریزی های انجام شده و رویکرد علمی ما منتظر نمی مانیم تا تلفات آب اتفاق بیفتد و مردم تلفن بزنند و شرکت آبفا رفع حادثه نماید،تصریح کرد: سیستم هوشمند سازی و کنترل از راه دور تاسیسات آبرسانی شهرستان قرچک را با پیشرفت 57 درصدی درحال اجرا داریم ما در این طرح از تجهیزات اندازه گیری خیلی دقیق برای فاکتور های کیفی و هیدرولیکی آب را  از راه دور بصورت نرم افزاری کنترل می کنیم و در ادامه مطالعات هوشمندسازی شبکه توزیع و اجرای کار را در نیمه دوم امسال شروع می کنیم.

علیرضا کارگری در ادامه اعلام کرد: شرکت آبفای جنوب شرقی علاوه بر اقدامات مذکور در نظر دارد  با استقرار طرح ((جی ای اس)) و نشت یابی به روش مدرن  نیز از اتلاف و هدر رفت آب جلوگیری نماید.

مدیرعامل شرکت آبفای جنوب شرقی در خصوص فعالیت های فرهنگی که در زمینه مدیریت مصرف انجام شد، گفت: شرکت آب و فاضلاب علاوه بر وظیفه آبرسانی به مردم وظیفه خطیر فرهنگ سازی را نیز بر عهده دارد و ما نیز جهت نیل به این هدف از تمام فضای فرهنگی موجود و بویژه  نسل جوان وزنان  بهره می گیریم.

وی ضمن اشاره به هماهنگی و تفاهم های صورت گرفته با آموزش و پرورش افزود: شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقی استان تهران سعی دارد با حضور در بین کودکان و نوجوانان، بانوان و سایر اقشار جامعه فرهنگ مصرف بهینه آب را در بین مردم ترویج دهد و از اقدامات صورت گرفته در این بخش می توان به آموزش 5000 کودک و نوجوان در پایگاههای تابستانه و فرهنگسراها،47000 دانش آموز در مدارس،2800 کودک پیش دبستانی، آموزش به بانوان خانه دار و غیره اشاره کرد.

کارگری در پایان گفت: برنامه های آموزشی ویژه ای نیز برای اوقات فراغت دانش آموزان در طی تابستان در نظر گرفتیم و علاوه بر آن با توجه به نزدیک شدن به ماه پر فیض رمضان و استفاده از فضای معنوی این ماه و برای رویارویی با تک تک مردم حداقل از 57 مسجد شهرستان،توسط مدیر شهرستان به اتفاق همکاران در تیم های کارشناسی حضور به عمل می آید تا هم مشکلات را بررسی کنند و هم نقطه نظرات و پیشنهادات را دریافت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار