رئیس پلیس راهور استان گفت: پیاده رو فروشی یا پیاده رو خواری،حذف و اشغال آن از سوی دست فروشان و کسبه، معضل نو ظهوری در شهر کرمانشاه به شمار می رود که چهره شهرهای توریستی را نازیبا جلوه می دهد.
کد خبر: ۴۷۵۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶ 10 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس،سرهنگ "فضل الله شیری" ، افزود: پیاده رو های شهر کرمانشاه قرق بساط دست فروشان و کسبه هایی است که عرصه را برای شهروندان تنگ کرده اند و حقوق شهروندی را زیر پا می گذارند.

 وی تصریح کرد: فقدان نظارت و سازماندهی شدن دست فروشان و عدم جلوگیری از بساط کسبه در پیاده روها سبب شده تا برخی کسبه در اقدامی غیر قانونی چشم طمع به اجاره پیاده روهای جلوی مغازه شان داشته باشند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در حالی که طراحی پیاده رو در شهرها از نظر بسیاری از صاحب نظران شهرسازی به عنوان نمادی پر نقش در پویایی زندگی اجتمایی، تعمیق بخشی به تعاملات اجتمایی نقش دارد، اما متاسفانه در بسیاری از شهرها بویژه شهرهای توریستی این نقش به واسطه جولان دست فروشان و پهن شدن بساط دست فروشی، هر روز کمرنگ تر می شود به نحوی که در زمان های پر تردد شهروندان به سختی می توان معبری برای رفت و آمدها یافت.

سرهنگ شیری در پایان متذکر شد: طبق قانون بطور صریح آمده است که سد عمدی معابر و اشغال پیاده رو،استفاده غیر مجاز از آنها با هر عنوانی ممنوع است و ماده 55 قانون شهرداری ها را مکلف کرده است تا از سد معبر جلوگیری کرده و برای رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن به وسیله مأموران خود اقدام کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار