با نگاهی به تاریخ کهن فلات ایران که از اولین زیستگاههای حیات بشر بوده شاهد زندگی توامان با آرامش اقوام مختلف با دین واحد و زبان گاهَامشترک و هم ریشه بوده اند.
کد خبر: ۴۷۲۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴ 05 August 2017
تابناک ایلام حسین کوخایی ::با نگاهی به تاریخ کهن فلات ایران که از اولین زیستگاههای حیات بشر بوده شاهد  زندگی توامان با آرامش اقوام مختلف با دین واحد و زبان گاهَامشترک و هم ریشه بوده اند.
 
از مهاجرت اولیه آریاهها و سکونت در مرکز و غرب ایران و آسیای صغیر(آنالوتی امروزی) تا مهاجرت ادامه دار آنها و ساکن شدن قوم ماد(کردها)در غرب ایران   
کردها از قدیمترین اقوام ساکن فلات ایران و ایرانیزادگان سرزمین ایران هستند که هزاران سال در کمال آرامش با سایر اقوام در سرزمین پدری زندگی و دوران را پشت سرنهاده اند‌. و جز لاینفک ایران بوده اند.
 
در قرن ۱۰هجری براساس صلح آماسیه مابین دول صفویه و عثمانی قسمتی از سرزمین کردها در خاک عثمانی گنجانده شد
 
در دوران قاجار  طبق قرار داد ارزنه الروم مابین حکومت قاجار و عثمانی با نظارت بریتانیا منعقد گردید تا مشکلات مرزی مابین دو دولت مرتفع گردد‌ قسمت اعظمی از مناطق کردنشین در خاک عثمانی واقع گردید
 
متاسفانه در آن روزگاران و حکومت ضعیف قاجار متوجه قصد شوم استعمار پیر نگردیدن‌ که دولت بریتانیا برای مقاصد استعماری خویش  هدف آنها تجزیه ایران  بود.
 
بدین خاطر در قرار داد ارزنه الروم  قسمت اعظم مناطق کردنشین مانند سلیمانه از ایران جدا و به عثمانی الحاق شد.

تا انگلستان به مقاصد شوم خود همچنان دسترسی داشته باشد. 
 
دولت بریتانیا  و دول غرب در گام بعدی براساس قرار داد سایکس بیکو کشورهای خاورمیانه مورد تجزیه قرار دادند .

ودرگام نهایی در کنفرانس بالفور حکومت نژاد پرستانه و کودک کش نامشروع صهیونستی در خاورمیانه تاسیس کردند تا تبدیل به پایگاه ناامنی و دسیسه چینی برعلیه کشورهای مسلمان شود
 
نوآم چامسکی نظریه پرداز امریکایی:
 
حکومت اسرائیل را قلعه و پایگاه غرب در بلاد اسلام معنا میکند  که تامین منافع رژیم صهیونستی اولویت نخست باید امریکا باشد
 
با تاسیس حکومت رژیم اسرائیل شاهد تفرقه و خونریزیهای بسیار در منطقه بودیم
در گام بعدی دول غربی با رهبری امریکا برای بقا و حفظ حکومت صهیونستی  
نقشه تجزیه کشورهای خاورمیانه را دارند‌.

و با ایجاد جنگ های فرقه سالارانه و مذهبی و تولد داعش و همچنین تحریک قومیت گرایی در حال پیاده کردن نقشه های شوم خود با محوریت حفظ اسرائیل هستند .

بعد از نابودی داعش شاهد تحرکاتی به نام استقلال کردستان از سوی عمال سرسپرده به دولتهای غربی هستیم .

حکومت بارزانی ها دهها سال  که سیستم الیگارشی فاسدانه در کردستان عراق  به بدعت نهاده اند. و خود بانی ظلم و دیکتاتوری به شهروندان کردستان عراق هستند .

تاریخ گویایی مسامحه بارزانی با اردوغان در حمله داعش به موصل و سرزمین های کرد مانند شنگال و ایزدیهابرای فشار به بغداد هست
 
با سکوت و معامله کردها رو درمقابله حمله با  داعشیان در شمال عراق تنها گذاشتند
 
امروز شاهد طنز تاریخی هستیم که بارزانی  با حکومت الیگارشی که رهبری آن را به عهده دارد و فقر و بیکاری.فساد سیستماتیک در کردستان عراق نهادینه کرده. خود را نماد آزادی قوم کرد می نامد .

با استفاده ابزاری از قومیت  نقش اسب تروای اتاق فکر دول غرب در حساسترین جغرافیایی جهان به عهده دارد.

اسرائیل به عنوان مهمترین حامی تجزیه عراق به دنبال ناامن شدن مرزهای دشمن سرسختش جمهوری اسلامی ایران  
هست  تا در با حضور در پشت بام خاورمیانه مرزهای ایران به وسیله عمال سرسپرده تهدید نماید
 
در حالیکه  در قرن بیست یکم دول غرب شعار دهکده جهانی مطرح  و تبلیغ می کنند
اما برای برافروختن جنگی دوباره و تامین منافع رژیم صهیونیستی  در خاورمیانه نسخه قدیمی قرن بیستم (تجزیه کشورها) رو تجویزمیکنند تا به منافع خود جامه عمل بپوشانند .
 
از سوی دیگر شیوخ سعودی  بیکارننشستن و هم پا با اسرائیل و دول غرب قصد تجزیه عراق و تشکیل کشوری ضعیف در بام خاورمیانه را دارند که تبدیل به حیاط خلوت آنها برای ناامن کردن مرزهای غربی کشورمان شود‌.

پس از خنثی شدن توطئه داعش درحال برنامه ریزی برای جایگزین کردن آلترناتیو جدید که همان بحث تجزیه عراق و ناامن شد مرزهای غربی ایران هست.
 
منافع بلند مدت ایران و ملتهای خاورمیانه حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی عراق وسایر کشورهاست  .

و با آگاهی بخشی به مردمان منطقه  بالخص قوم اصیل کرد نباید اجازه  بهره برداری  از عواطف و احساسات آنها به دست بارزانی که نقش اسب تروا غرب در خاورمیانه ایفا میکنند داد‌!!!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار