همزمان با سالروز میلاد فرخنده امام رضا(ع)؛
همزمان با سالروز میلاد فرخنده عالم آل محمد(ص)، هشتمین امام شیعیان، حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) و برای پنجمین سال ‌متمادی مراسم باشکوه پخت و توزیع کیک بزرگ امام رضا(ع) در صحن هدایت حرم مطهر رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۲۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱ 04 August 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از خبرگزاری تسنیم،همزمان با سالروز میلاد فرخنده عالم آل محمد(ص)، هشتمین امام شیعیان، حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) و برای پنجمین سال ‌متمادی مراسم باشکوه پخت و توزیع کیک بزرگ امام رضا(ع) هیئت‌الرضا(ع) شهرستان آباده استان فارس در صحن هدایت حرم مطهر رضوی برگزار شد.
این مراسم از ساعت ۸ صبح روز میلاد فرخنده امام هشتم(ع) با قرائت صلوات خاصه حضرت رضا(ع) و مولودی خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) آغاز شد و در ادامه کار توزیع این کیک در میان زائران و مجاوران امام رضا(ع) آغاز شد و به‌مدت ۴ ساعت به‌طول انجامید.
در اجرای این طرح یک گروه ۳۵ نفره مشارکت داشتند که شامل ۵ نفر عوامل اجرایی و ۳۰ نفر قناد از شهرستان‌های آباده، اصفهان و مشهد بوده و در امر توزیع آن نیز بیش از ۲۰۰ نفر از خادمان امام رضا(ع) همکاری داشتند.
مرحوم سیدمهدی صدر بنیان‌گذار طبخ و توزیع این کیک بود و علیرضا محمدبیگی مسئول هیئت‌الرضا(ع) شهرستان آباده و دیگر اعضای این هیئت هم در روند اجرای این طرح به صورت سالانه و در روز میلاد فرخنده امام رضا(ع) همکاری داشتند.
این کیک به وزن ۸ تن و در ابعاد ۳۱۳ در ۵ مترمربع پخته شد و برای اولین بار کار توزیع آن در فضای ملکوتی حرم مطهر رضوی انجام شد.
عدد ۳۱۳ طول این کیک بر مبنای سه‌ابعاد بین‌الحرمین، عدد ۵ عرض آن به نام پنجتن آل ابا و عدد ۸ وزن آن به نام امام هشتم(ع) انتخاب شد و در سال ۲۰۱۷ که مشهدالرضا(ع) به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده شاهد شور و نشاط ویژه‌تری در برگزاری این مراسم باشکوه بودیم.
این کیک به همت اعضای هیئت‌الرضا(ع) شهرستان آباده استان فارس پخته شد که در سالروز میلاد فرخنده ولی نعمتمان، حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در میان زائران و مجاوران آن امام رئوف توزیع شد.
این مراسم با نظم تمام و همکاری مسئولان، پرسنل و خدام بارگاه منور رضوی در بخش‌های مختلف برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار