معاون پیشگیری بهزیستی استان مرکزی:
معاون امور پیشگیری بهزیستی استان مرکزی گفت: امسال در سطح استان با ۷۰ پایگاه دائم بینایی و تعداد ۵۵۸ پایگاه غیردائم و سیار، تعداد ۵۰ هزار و ۸۵۸ کودک ۶-۳ سال تحت سنجش بینایی قرار گرفتند.
کد خبر: ۴۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲ 14 February 2015
کیانوش امینی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجراء برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم اظهار داشت: پیشگیری از تنبلی چشم بسیار مهم بوده چراکه تنبلی چشم یکی از دلایل نابینایی و کم‌بینایی خفیف می‌شود.

وی افزود: یکی از دلایل نابینایی در افراد زیر 20 سال که یکی از چشم‌ها را درگیر می‌کند تنبلی چشم بوده و شایع‌ترین بیماری تنبلی سبب کاهش بینایی در کودکان نیز می‌شود.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: براساس مطالعات انجام شده بیماری آمبلیویی در جهان 5 درصد شیوع یافته و در ایران نیز 4.1 درصد برآورد شده و طبق آمار در استان‌مرکزی سال گذشته 44.0 درصد بوده است.

امینی با اشاره به تنبلی چشم گفت: با تشخیص به موقع تنبلی چشم می‌توان این بیماری را درمان کرد ولی اگر به موقع تشخیص داده نشود فرد از یک چشم یا از هر 2 چشم کم بینا یا نابینا می‌شود.

وی افزود: اگر درمان تنبلی چشم به تاخیر بیافتد به دست آوردن بینایی کامل بسیار کم بوده به طور قطع افراد باید قبل از 10 سالگی درمان شود اما پس 10 سالگی در مان تاثیر ندارد.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: روش‌های پیشگیری و درمان تنبلی چشم تشخیص به موقع این بیماری و مهم‌ترین نکته برای درمان هرچه سن کودک کمتر باشد درمان بهتر و مدت درمان نیز کوتاه‌تر می‌شود.

امینی با اشاره به سن مناسب برای درمان تنبلی چشم گفت: بهترین سن درمان تنبلی چشم قبل از 5 سالگی بوده و با بررسی‌هایی که انجام شده تا سن 12 سالگی نیز درمان و زمان درمان طولانی‌تر می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار