فرماندار نی‌ریز خواستار تشکیل انجمن بیماران ام‌اس و کمک خیران در این خصوص در این شهرستان شد.
کد خبر: ۴۷۲۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳ 04 August 2017

تابناک فارس به نقل از خبرگزاری فارس: محمدرضا امیری در جلسه‌ای با موضوع تشکیل انجمن ام‌اس در محل فرمانداری این شهرستان، با بیان اینکه عامل بیماری ام اس نامشخص است اما به‌طورکلی استرس و فشارهای روحی و روانی در ابتلا به این بیماری نقش دارد، گفت: البته این بیماری صرف جامعه ما نیست، همه جای دنیاست، اما یک واقعیت را نباید فراموش کنیم که متأسفانه استرس در جامعه ما هم به لحاظ سبک زندگی شخصی‌مان و هم در اجتماع زمینه‌اش وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه نشاط و شادابی تأثیر زیادی در بین مردم جامعه دارد و باید افزایش پیدا کند گفت: اقشار مختلف ازجمله هنرمندان، روحانیت و رسانه‌های ما می‌توانند نقش زیادی در این زمینه ایفا کنند.

امیری تأکید کرد: هرروز از تریبون‌های عمومی ناامیدی را تعریف کردن کار درستی نیست و نباید این‌قدر در شبکه‌های اجتماعی ناامیدی را ترویج کنیم.

فرماندار نی‌ریز افزود: مأموریت تشکل‌ها و دولتی‌ها و نهادهای عمومی دیگر مثل شهرداری‌ها، شوراها، دهیاری‌ها، ائمه جمعه و جماعات، همه این است که با آموزش دادن زمینه این استرس‌ها را در خانواده‌ها و در جامعه کاهش دهند.

وی با اشاره به تأمین تقریباً 100 درصد هزینه داروهای بیماران و اینکه این دولت همت دارد که تشکل‌های غیردولتی را فعال و حمایت کند، گفت: متأسفانه فرایندش یک مقدار طولانی می‌شود ولیکن در زمینه آموزش‌ها، چه آموزش‌های اجتماعی خانواده‌ها و چه بیماران باید گام برداریم و از خیرین دعوت کنیم تا انشا الله در راه‌اندازی این انجمن همکاری نمایند چون زمینه‌اش وجود دارد.

وی همچنین تأکید کرد: باید به مردم آموزش داد که ابتلای به ام‌اس به معنای فلجی و انزوای آنان نیست، مبتلایان را باید حمایت کرد تا به روال طبیعی زندگی خود ادامه دهند.

راهوار معاون فرماندار نیز در این جلسه گفت: باید حمایت‌های متنوعی از این بیماران داشته باشیم که مهم‌ترین آن حمایت معنوی و تقویت روانی این بیماران است.

وی با اشاره به اینکه ما باید کاری کنیم که از دردها و آلام این بیماران بکاهیم گفت: ما باید بتوانیم از ظرفیت‌ها استفاده کنیم و برای روحیه و روان این عزیزان برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم که برای این منظور ابتدا باید انجمن بیماران ام‌اس را در شهرستان راه‌اندازی و تقویت کنیم.

رضوی مدیرعامل انجمن بیماران ام‌اس شهرستان فسا نیز گفت: در حال حاضر این انجمن از بیماران شهرستان‌های فسا، داراب، استهبان، نی‌ریز و توابع این شهرستان‌ها حمایت می‌کند ولیکن با توجه به تعداد بیماران برای رسیدگی و حمایت بیشتر به این عزیزان نیاز به تأسیس انجمن بیماران ام‌اس در شهرستان نی‌ریز با کمک خیرین و مسئولین ذی‌ربط می‌باشد.

گفتنی است که تعداد رسمی بیماران ام‌اس در شهرستان نی‌ریز 80 نفر می‌باشد ولیکن به نظر می‌رسد با توجه به پنهان بودن این بیماری این تعداد 2 برابر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار