امام جمعه بجنورد گفت: باید سبک زندگی اسلامی را در منبرها، خطبه های نماز جمعه، سخنرانی ها، مدارس، آموزش و پرورش و موسسات آموزش عالی وارد کنیم.
کد خبر: ۴۷۱۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰ 02 August 2017
حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی روز چهارشنبه در آیین افتتاح موسسه سبک زندگی اسلامی اظهارکرد: باید در راستای نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی در زندگی مردم و در سطح جامعه، پایان نامه و کتاب هایی نوشته شده و همایش برگزار شود.
وی ادامه داد: ایجاد دایرة المعارف به شیوه سبک زندگی اسلامی از دیگر برنامه های این موسسه است که موفقیت در این مهم همکاری دیگر مسوولان را می طلبد.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، موسسه سبک زندگی اسلامی را نخستین موسسه به ثبت رسیده در این استان ذکرکرد و افزود: برای موفقیت در این زمینه باید از وجود گروه محققان در حوزه های علمیه و مراکز آموزش عالی استفاده کرد.
حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به اینکه پس از سفر رهبر معظم انقلاب به این استان، نزدیک به 240 خطبه در زمینه سبک زندگی اسلامی ایراد شده است اظهارکرد: خطبه های نماز جمعه نیز منبع خوبی برای شناخت بهتر سبک زندگی اسلامی است .
وی گفت: امیدواریم افرادی که عرق فرهنگ دینی در وجودشان قوی تراست، دیگران را هم به این مسیر راهنمایی و جذب کنند تا بتوان حرکت عظیمی را در استان راه اندازی کرده وبه پیام مقام معظم رهبری لبیک بگوییم.
حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی و مطرح کردن شیوه سبک زندگی اسلامی برای اولین بارتوسط ایشان در این استان توضیح داد: سفر آیت االله خامنه ای شاید از نظر تاریخی، یکی از کم نظیرترین و حساسترین سفرهای ایشان در ایران بوده است، به طوری که در پیام نوروزی سال 92 نیز به نام استان و حضور پررنگ مردم در متن سخنان خود اشاره کردند.
وی توضیح داد: سخنرانی مقام معظم رهبری در میان جوانان پیرامون سبک زندگی اسلامی یکی از مسائلی بود که نام این استان و شهرستان بجنورد را جهانی کرد .
حجت الاسلام یعقوبی توضیح داد: مقام معظم رهبری در این سخنرانی پیرامون سبک زندگی اسلامی نزدیک به 30 مورد آسیب را برشمردند که این امر نشان از توجه زیربنایی و اساسی ایشان به این مساله بود.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی روز اول در مرکز استان مسئله زاد و ولد را نیز مطرح کرده و ایشان عنوان کردند که مساله کنترل جمعیت اشتباه بوده است، هر چند در مقطعی از زمان به مصلحت کشور بود اما ادامه آن به صلاح جامعه نیست.
وی تغییر ذائقه اجتماعی و تغییرسبک زندگی اسلامی را از جمله برنامه ها و اهداف مستکبرین عالم برشمرد و عنوان کرد : همه همت آنها این است که از طریق دنیای مجازی و سایت ها به این مهم دست پیدا کنند، مثلا پرورش حیوان و سرگرمی با آن را جایگزین پرورش فرزند کنند.
حجت الاسلام یعقوبی با تاکید بر این که جریان سبک زندگی اسلامی در راس برنامه های مستکبرین عالم است گفت: کاراساسی این است که سبک زندگی اسلامی را از کتاب قرآن و احادیث و سخنان ائمه اطهار(ع) استخراج کرده و در اختبیر نسل آینده قراردهیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به دهه کرامت گفت: جانمایه همه ارزش ها کرامت است، اگر کرامت در جامعه دینی نهادینه شود، همه چیز جایگاه خود را می یابد.
وی با بیان اینکه روح همه چیز ما کرامت است ادامه داد: نکته مهم این است که در این ایام ارزش های دینی را مطرح کرده و پایه های تعالی و تکامل را از این ایام جستجو کنیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار