اعضای تیم کوهنوردی بانوان شهرستان آمل در نخستین صعود فنی و برون مرزی بانوان مازندران موفق به صعود قله ' کازبک ' کشور گرجستان شدند، سه شنبه شب با استقبال پرشور شهروندان آملی وارد زادگاهشان شدند.
کد خبر: ۴۷۱۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲ 02 August 2017
 ایرنا، این تیم با 10 کوهنورد زن آملی به همراه 9 کوهنورد مرد به عنوان همراه و تدارکاتچی تیم در نخستین صعود برون مرزی خود روز شنبه موفق به صعود به قله 5050 متری کازبک معروف به اورست کوچک شدند.
درآیین استقبال از اعضای این تیم، شمار زیادی از کوهنوردان، مدیران ورزشی واعضای شورای شهر آمل حضور داشتند.
نائب رییس هیات کوهنوردی وصعودهای ورزشی آمل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: اعضای این تیم در صعود مشترک با کوهنوردان کشورهای جمهوری چک، لهستان، نروژ ، دانمارک و ترکیه موفق به اهتزار پرچم پر افتخار سه رنگ جمهوری اسلامی بر فراز قله کازبک شدند.
مهین خضرائی ادامه داد: قله کازبک یکی از قله های فنی وسخت است که اعضای این تیم در مدت 14 ساعت با هدایت مربیان کاربلد ومجرب موفق به صعود بدون دغدغه شدند.
وی گفت که تیم اعزامی کوهنوردی بانوان آمل پیش از اعزام به گرچستان ، با برگزاری پنج مرحله اردوی فشرده ومنظم با آمادگی های لازم برای صعود به قله کازبک اعزام شده بودند.
قله پنج هزار و 47 متری کازبک در شرق رشته کوه قفقاز مرکزی در کشور گرجستان واقع و به عنوان یکی از قله های فنی برای صعود کوهنوردان به شمار می رود که از آن به عنوان اورست کوچک نیز یاد می شود.
بیش از 40 گروه کوهنوردی زیرنظر هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی آمل فعالیت و به طور میانگین در هر هفته صعودهای منظم درون وبرون استانی دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار