کد خبر: ۴۷۱۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۶ 02 August 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛استاندار یزد با اشاره به ضرورت معرفی سیره اهل بیت به وسیله هنر نمایشی، گفت: خوشبختانه در جشنواره رضوی تنگ نظری دیده نمی‌شود.

 سیدمحمد میرمحمدی در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی با بیان این که تمام مردم هنری که خالی از آلودگی است را دوست دارند، اظهارکرد: هنر یکی از زایش های هنر تخیل و خلاقیت است. وقتی که هنر خلاقیت و تخیل باهمدیگر ادغام شوند آثاری زیبا و منحصر به فرد می آفرینند که این نشان دهند اهمیت هنر به ویژه هنر نمایشی است.

استاندار یزد، همسو کردن مخاطبین با فیلم را از جمله ویژگی‌های هنر نمایشی درست و کارآمد دانست و بیان کرد: هنر خلاقیت و تخیل در تمام آثار نمایشی خودنمایی کرده و موجبات همراهی بیش از پیش مخاطبین را ایجاد می کند.

میرمحمدی رقابت 57 اثر نمایشی در این دوره از جشنواره را نشان دهنده قدرت ساخت و تخیل هنرمندان ایرانی عنوان کرد و ادامه داد: تعداد آثار پذیرفته شده نشان دهنده ظرفیت فرهنگی و هنری شرکت کنندگان است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که توجه به سیره اهل بیت و امام رضا(ع) را از دیگر ویژگی های این جشنواره دانست و تصریح کرد:  سبک زندگی ائمه اطهار، نوع زندگی و مردمداری اولیا باید ازطریق هنر به جامعه بشری معرفی شود.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: بشر امروز خسته از جنگ‌ وخونریزی هاست که هنرمندان می توانند با استفاده از ظرفیت علمی و هنری خود شرایط لازم برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی ایجاد کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره ملی فیلم رضوی گفت: امسال بیش از 400 اثر نمایشی به دبیرخانه دوازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی ارسال شده است.

علی غیاثی، در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی که به میزبانی استان یزد برگزار شد، با اشاره به ارتقای کمی و کیفی این دوره جشنواره، اظهار کرد: در این دوره جشنواره بیش از 400 اثر به دبیرخانه ارسال شده که از این تعداد 57 اثر را به مرحله رقابت راه یافتند.

وی افزود: خوشبختانه بنابه نظر هیئت داوران کیفیت آثار ارسالی در این دوره از دوره‌های قبل بیشتر و بهتر بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزاری کارگاه‌هاو برنامه‌های آموزشی را از جمله ویژگی‌های این دوره جشنواره فیلم رضوی دانست و بیان کرد: امسال دو فیلم مستند اکران و نقد شدند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار