دام اولویت ها در انتخاب شهردار مشهد؛
انتخاب شهردار در کلان شهرهای ایران همچنان تیتر اخبار رسانه های مختلف را به خود اختصاص داده است؛ در این رابطه طی روزهای گذشته اسامی برخی کاندیدای شهرداری مشهد در رسانه ها منتشر شد ؛ در میان این کاندیداهای نه چندان کم، حضور افراد با سنین بالا و بعضا نام آشنا به چشم می خورد.
کد خبر: ۴۷۰۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳ 31 July 2017

به گزارش تابناک رضوی؛ در یک ماه اخیر، هرزمان سراغ از انتخاب شهردار گرفته می شد؛ با این خبر مواجه بودیم که اعضای منتخب در حال طراحی اولویت های اساسی برای انتخاب شهردار آینده هستند؛ ویژگی های شهردار آینده پس از مدت ها اعلام شد اما آنچه که در میان اولویت ها همواره مورد تاکید قرار می گیرد مسئله سن و بلند آوازه بودن افراد است؛ حال با این اولویت ها اسامی 18 گانه ای از شهرداران آینده کلان شهر مشهد منتشر شد و بعضا افرادی به چشم می خورند که شاید تمام ژستشان به این دو ویژگی است فارغ از آن که ویژگی مورد نظر  امروزه در دنیا فاقد اعتبار است؛ مسئله اعتبار بخشیدن برخی ویژگی ها سبب انتخاب هایی خواهد شد که بعضا شاهد سابقه ی درخشانی در گذشته نبوده ایم و این نکته از جمله ساختارهایی است که شورائیان در دام آن گرفتار شده اند.

استفاده از افراد با نام های بزرگ در وهله اول جذاب به نظر می رسد؛ اما این نکته مورد غفلت قرار گرفته است که ساختارها نسبت به گذشته تغییر کرده و استفاده از افراد با سن بالا و یا باسابقه ای که مربوط به سال های دور است، شاید آن چنان کارایی برای مدیریت شهری که به مثابه یک موجود زنده است، نداشته باشد.

در سالهایی اخیر نظام های مالی و مدیریتی تغییر شگرفی کرده و نمی توان به سابقه برخی افراد در گذشته های دور برای هدایت پایتخت معنوی ایران، تکیه کرد.  زندگی در عصر سرعت ها این امر را می طلبد که از افرادی استفاده شود تا بیشتر از نام، کارایی بهتری داشته و شهرداری را مبدل به عرصه ای برای ورود دیدگاه خلاقانه کنند. افراد با نام های بزرگ، چهارچوب هایی را در نظر می گیرند که امروزه از درجه اعتبار ساقط شده و قدرت مانور در حوزه شهری را ندارند. از این رو استفاده از شهرداری که برنامه مشخص و توانمندی قابل قبولی در حوزه مدیریت شهری دارد در کلان شهری که نیاز به خلاقیت، شدیدا احساس می شود، از الزاماتی است که این روزها به دست فراموشی سپرده شده است. نگاه حزبی و درگیر شدن در مثلث سیاست، سن و نام اتفاقی است که چنان چه تعدیل نشود شهر را با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد کرد. از آنجایی که به تجربه سایر کلان شهرها نگاه شود شکست رسیدن به شهردار موفق و در خور چندان دور از انتظار نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار