از «العوامیه» چه خبر؛
آل‌سعود حکم اعدام 14 تن از فعالان سیاسی منطقه العوامیه را به اتهام فعالیت‌های تروریستی و سایر اتهامات واهی از جمله جاسوسی برای ایران! صادر کرد.
کد خبر: ۴۶۹۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ 30 July 2017
تابناک رضوی به نقل از سرویس جهان مشرق - هم‌زمان با برداشتن قدم‌های نهایی برای رسیدن محمد بن سلمان به پادشاهی عربستان سعودی ، روند سرکوب و اعمال فشار ضد اهالی منطقه العوامیه نیز افزایش پیدا کرده است. محاصره منطقه العوامیه طی حدود سه ماه گذشته ، تجاوزهای تقریبا روزمره و مجموعه اعدام های صورت گرفته باعث شده اهالی مناطق شرقی عربستان روزهای سیاهی را پشت سر بگذارند. روند این تحولات نشان می‌دهد که محمد بن سلمان سعی دارد با فشار و سخت گیری بیشتری روش پسرعموی مخلوعش یعنی محمد بن نایف را در سرکوب صدای مخالفان و ترساندن فعالان سیاسی و حقوقی کشور دنبال کند.

بر کسی پوشیده نیست که بخشی از سرکوبگری مورد حمایت محمد بن سلمان به ترس و وحشت او نسبت به هر تحولی باز می‌گردد که می‌تواند تأثیر منفی در روند آرام انتقال قدرت در عربستان داشته باشد. به عبارت ساده‌تر می‌توان گفت بن سلمان طی این روزها حتی از سایه خود نیز می ترسد و همواره دست به ماشه است تا در دوئل رقابت با دیگر شاهزادگان، هیچ برگه ای را به دست آنان نسپارد. سرکوب اهالی الشرقیه که به کلی آنها را خارج از تعاملات دولت مرکزی سعودی می‌دانند، شاید هم ضرب شستی باشد که بن سلمان به مخالفان سیاسی خود در خاندان حاکم نشان می دهد و می‌خواهد این پیام را مخابره کند که مشت آهنین در انتظار کسانی است که بخواهند با روند تحولات کنونی ساز مخالف بزنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار